Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Nowy Bashan BS250AS-43
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.05.2020 01:26



Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Nowy Bashan BS250AS-43 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 15.12.2018 11:45
Posty: 1
Imię: Piotr
PostWysłany: 02.01.2019 19:55 
Nowy Bashan BS250AS-43
Witam wszystkich,ma ktoś może ten model słyszał lub widział zbieram opinie??Zastanawia mnie ten mechanizm różnicowy da rade polatać bokiem czy tylko zostaje zwykła jazda i ten chiński wtrysk nie padnie po miesiącu??


 
Profil

Rejestracja: 10.02.2019 12:22
Posty: 2
PostWysłany: 10.02.2019 12:38 
Re: Nowy Bashan BS250AS-43
Podpinam się, chyba jakaś nowa konstrukcja Bashana na rynku, bo nie
mogę nawet na YT nic znaleźć. Ogólnie chłodzony cieczą, na wtrysku, wahacze z tyłu i tarcze. Oferowany z homologacją. Nie wygląda to źle, ale brak w necie czegokolwiek o nim. Silnik HW167fMM.

http://www.chinabashan.com/en/index.php?c=article&id=64 tutaj dane ze strony producenta

Image

tutaj parę fotek
https://www.otomoto.pl/oferta/bashan-qu ... AkV1O.html

i specyfikacja od dystrybutora:
"DANE TECHNICZNE :
MODEL : Bashan SPEED MAX 250
⇒ Silnik : 1-CYLINDER, 4-SUWOWY, poj. 250 CC (EURO 4)
⇒ Moc : 18-25 KM przy 6500 obr.
⇒ Prędkość max : 100 km/h
⇒ Zasilanie silnika : Elektroniczny wtrysk paliwa DELPHI w układzie EFI
⇒ Chłodzenie : Chłodnica oleju !!! + wentylator
⇒ Paliwo i spalanie : 95 okt. - 4,5 litra/100km - Poj. baku 12,5 litra
⇒ Rozruch : Rozrusznikiem elektrycznym
⇒ Skrzynia biegów : MANUALNA 4 biegi + wsteczny
⇒ Napęd : Łańcuch
⇒ Zawieszenie przednie : Wielowahaczowe z amortyzatorami olejowymi i mechaniczną regulacją twardości
⇒ Zawieszenie tylne : Wielowahaczowe z mechanizmem różnicowym i amortyzatorami olejowymi z mechaniczną regulacją twardości
⇒ Układ hamulcowy : 5 x hydrauliczny hamulec tarczowy w kombinowanym układzie hamulcowym CBS ze wspomaganiem hamowania
⇒ Wymiary : dł/szer/wys : 185 cm x 115 cm x 130 cm / Wys. siedzenia - 910 mm
⇒ Opony przednie / tylne : super cross 21' x 7-10 / 20' x 10-10
⇒ Waga pojazdu : 220 KG
⇒ Udźwig (ładowność) : 150 kg"


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2011 17:37
Posty: 3418
Miejscowość: wielkopolska wschodnia
Imię: Robert
Quad: g700 2014 camam 800xxc 2015
Poprzednie quady: Eiger, KVF 650, g700 2012
PostWysłany: 10.02.2019 22:15 
Re: Nowy Bashan BS250AS-43
bokiem to się lata jak jest oska, albo jak jest moc pod dupskiem.


 
Profil

Rejestracja: 10.02.2019 12:22
Posty: 2
PostWysłany: 11.02.2019 18:18 
Re: Nowy Bashan BS250AS-43
https://youtu.be/DePIu29QZ88?t=29 tu jest jedyny dość świeży filmik, jaki znalazłem w necie, coś tam gościu w komentarzach mi odpowiedział.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2011 17:37
Posty: 3418
Miejscowość: wielkopolska wschodnia
Imię: Robert
Quad: g700 2014 camam 800xxc 2015
Poprzednie quady: Eiger, KVF 650, g700 2012
PostWysłany: 11.02.2019 18:27 
Re: Nowy Bashan BS250AS-43
No jak by na lodzie nie jeździł bokiem to dopiero byłby śmiech.


 
Profil

Rejestracja: 24.09.2018 15:24
Posty: 29
PostWysłany: 18.02.2019 14:47 
Re: Nowy Bashan BS250AS-43
Witam ja miałem nowego Bashana 200 i pisali moc 15/18koni to kłamstwo w dowodzie było 7kw czyli ledwo 10km ten więcej jak 15 km nie będzie miał zeczywiscie a dokument przysłali na drugi dzień po quadzie i mówili że tak wysyłają bez dokumentów quada


 
Profil

Rejestracja: 30.01.2019 14:54
Posty: 2
Imię: vlad
Quad: BS250as-43
PostWysłany: 11.03.2019 20:56 
Re: Nowy Bashan BS250AS-43
Mam takiego.Po 100 km skrzypi przód trza smarować a używany leciutko ,na dotarciu,poza tym odkręciła się tylna zębatka-wisiała na jednej śrubie gdy zauważyłem że coś nie tak ( dealer twierdził że to niemożliwe hmmm a jednak).Poza tym ok,nie przekraczałem 60km/h ale obroty na połowie skali czyli 90 może i pójdzie.Nowy Bashan o problemy stare.......Trza uważać.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.10.2019 08:33
Posty: 4
Miejscowość: Milicz
Imię: Rafał
Quad: Bashan BS250AS-43
PostWysłany: 14.11.2019 12:09 
Re: Nowy Bashan BS250AS-43
Też mam takiego od nowości, przejechane już prawie 1500km. Ogólnie rzecz biorąc fajnie się nim jeździ, ale do quada powinni dodawać walizkę kluczy gratis, bo praktycznie cały czas wychodzi coś nowego :D
Głównie jeżdżę nim po szutrówkach, ma raczej ze mną ciężko bo gazu mu nie oszczędzam :D Przez tylny dyfer ciężko jest nim polatać bokiem. Co do silnika to do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów, pali na strzała, nie przegrzewa się za bardzo, jeżdżę na półsyntetyku MOTUL 10W40. Postaram się wypisać wszystkie problemy jakie z nim miałem do tej pory (a trochę ich było :D ), i opisać jak je rozwiązałem:

- Z tylną zębatką potwierdzam - również po pewnym czasie wisiała mi na 2 śrubach a reszta urwana. Wymiana na twarde śruby + Loctite i jest ok.

- Brak pokazywania prędkości - za daleko czujnik od zębatki tylnej

- Krzywe przednie piasty - zarówno koło jak i tarcza hamulcowa miały spore bicie, stwierdziłem że nie warto starych piast ratować, na allegro pasujących znaleźć nie mogłem, więc zleciłem ich zrobienie znajomemu tokarzowi. Bardzo się poprawił komfort jazdy w porównaniu do starych piast.

- Przesuwające się tuleje przednich amortyzatorów (metal-guma-metal) - po ostrej jeździe amortyzatory przysuwały się aż do mocowań co powodowało stuki. Wymieniłem je na tulejki gumowe z osobną tuleją metalową - było dużo lepiej, jednak wytrzymało około 2,5 miesiąca i guma była zniszczona. Obecnie mam dotoczone tuleje z poliuretanu 95 ShA, po przejażdżce krótkiej sądze że jest dobrze, a co do trwałości to się okaże w przyszłym roku :)

- Skrzypiące łączniki stabilizatora tylnego - najbardziej wkurzający problem. Gumowe osłony są tak luźne, że lepiej od razu wyrzucić je do kosza, co jakiś czas czyszczę je zmywaczem do hamulców, trochę smaru do łańcucha i wszystko jest ok. Planuje je docelowo wymienić na łączniki zamknięte, ale najpierw się muszę zorientować od jakiego samochodu będą pasować :D

- Urywające się kalamitki wahaczy przednich - źle wspawane, przy większym dobiciu wahacza mocowanie ją po prostu wyłamuje. Miejsca kolizyjne podszlifowałem szlifierką kątową tak aby ich nie wyłamywało.

- Brak dojścia do kalamitek tylnych wahaczy - po demontażu koła nie mogłem założyć końcówki smarownicy na kalamitke bo znajduje się ona zbyt blisko tarczy hamulcowej. Założyłem kalamitke kątową i teraz jest ok.

- Krzywo wspawane końcówki tylnych wahaczy - od samego początku miałem problem z ustawianiem zbieżności, niedawno jak założyłem opony szosowe to zobaczyłem dlaczego... prawe tylne koło jest bardzo zbieżne, lewe jest w miarę ok. Zimą spróbuje to wyprostować.

Jedną z poważniejszych wad tego quada jest tylny dyferencjał, który w żaden sposób nie ma ograniczonego poślizgu, nie ma też możliwości jego blokady. Powoduje to że jadąc po bardzo nierównym terenie może się zdarzyć sytuacja że po prostu nie jedziemy, bo kręci się koło które się oderwało od ziemi.

W quadzie wykonałem kilka przeróbek oprócz wcześniej już wymienionych.

-Zębatkę zdawczą zamieniłem na 13z (oryginał 12z) - większa nie wejdzie. Quad się zbytnio nie zamulił, max prędkość wzrosła do 91km/h (wcześniej 87km/h).

-Niedawno udało mi się kupić komplet używanych opon szosowych Maxxis Spearz, jako że tylne opony były 9', a mój Bashan posiada 10' trzeba było dokupić tylne felgi. Padło na alusy XATV 9x8 3+5, z opisu pasujące do m.in. do Suzuki LTZ 400. Delikatnie trzeba było dopasować piastę jako że średnica osadzenia była minimalnie mniejsza niż w oryginale (88mm felga, 90mm piasta). Minimalnie musiałem również zeszlifować zacisk hamulcowy, bo teraz siedzi wszystko bardzo ciasno i przycierało o felge. Jako że felgi mają inne ET, quad się poszerzył ok. 5cm na strone, wygląda to naprawdę fajnie.

Chyba to będzie na tyle. Podsumowując jest to tylko chińczyk, można mieć na nim niezłą frajde, ale trzeba się trochę ponaprawiać. Mam nadzieje, że w przyszłym roku po tych wszystkich modyfikacjach spędzę mniej czasu w garażu, a więcej w terenie :D


Ostatnio zmieniony przez Rafal_RWD, 14.11.2019 12:09, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 30.01.2019 14:54
Posty: 2
Imię: vlad
Quad: BS250as-43
PostWysłany: 18.12.2019 18:39 
Re: Nowy Bashan BS250AS-43
Rafal_RWD
cześć,
czy masz do speedmaxa jakąś instrukcję obsługi technicznej-jakie filtry,wymiana itd ? jestem laikiem na ten temat i zamiast się domyslac wolałbym kawę na ławę.
dzięki za ewentualna odpowiedź
Włodek


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.10.2019 08:33
Posty: 4
Miejscowość: Milicz
Imię: Rafał
Quad: Bashan BS250AS-43
PostWysłany: 11.03.2020 18:00 
Re: Nowy Bashan BS250AS-43
Sorry, ale długo tutaj nie zaglądałem :)

Jedyną instrukcję jaką do niego dostałem to kartka z info o docieraniu silnika i jaki lać olej...

Co do quada to jestem samoukiem, większość rzeczy poznałem z doświadczenia, z tego forum lub od znajomych mechaników.
A jak czegoś nie wiem to idę do sąsiada co naprawia motory po radę :D

Filtr oleju to tylko sitko które jest po lewej stronie silnika pod dźwignią zmiany biegów, srebrna śruba z dużym kołnierzem, uważaj przy odkręcaniu bo pod spodem jest sprężyna co dociska filtr. Podczas zmiany oleju trzeba go tylko wyczyścić i zobaczyć czy czasem opiłków nie ma.

Filtr powietrza chyba koło 1000 km przebiegu wyciągnąłem i przedmuchałem sprężarką, za dużo syfu w nim nie było.

Filtru paliwa jeszcze nie sprawdzałem.

Co do reszty to tylko regularnie daje trochę smaru w kalamitki na wahaczach. Na przednich wahaczach jest chyba 8 - po jednej w każdym mocowaniu wahaczy do ramy. Z tyłu po zdjęciu kół są 4 kalamitki koło tarczy hamulcowych na zwrotnicy.

Oprócz tego przychodzi tylko smarowanie łańcucha, i co jakiś czas jego czyszczenie.

Z ważniejszych poprawek to radziłbym Ci podmienić śruby mocujące zębatkę do dyferencjału. Podpierasz żeby tył wisiał w powietrzu, demontujesz lewe tylne koło, odkręcasz zwrotnice od wahaczy, i szarpnięciem wyciągasz półoś. Pod nią jest 6 śrub M8 mocujących zębatkę, które prędzej czy później Ci się ukręcą w bardziej lub mniej odpowiednim momencie. Ja je wymieniłem na śruby ze stali 10.9, a jako że te zaginane zabezpieczenia się zniszczyły to użyłem kleju do gwintów i jak na razie jest ok, nic się nie luzuje.

Co do kłopotów Bażanta ciąg dalszy...
Zapalił się może komuś CHECK ENGINE? Podłączyłem się przez OBD i pokazało mi brak aktywności sondy lambda. Silnik pracuje normalnie.
Błąd kasowałem, ale po paru minutach wraca.
Ktoś się już z tym spotkał?


 
Profil

Rejestracja: 09.01.2019 20:48
Posty: 4
Miejscowość: Jeżowe
Quad: Bashan BS200AU-11B
PostWysłany: 26.03.2020 19:24 
Re: Nowy Bashan BS250AS-43
U mnie też się świeci CHECK ENGINE i nie wiem co jest przyczyną, jakiego programu używasz do diagnostyki? pewnie trzeba będzie wymienić sondę i przestanie świecić


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.10.2019 08:33
Posty: 4
Miejscowość: Milicz
Imię: Rafał
Quad: Bashan BS250AS-43
PostWysłany: 29.03.2020 09:51 
Re: Nowy Bashan BS250AS-43
Do diagnostyki używam Car Scanner na iOS,
po wersji próbnej trzeba obejrzeć filmik i następne kilka połączeń się
dostaje. Do quada wpinam się VGate iCar Pro na bluetooth.
Też tak podejrzewam że to sonda tylko nie wiem jak to stwierdzić,
żeby nie wymieniać sondy w ciemno.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 12 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.