A po co chcesz zwracać pasek , zostaw sobie oryginalny bo ten dayco to lipa , co do wariatora to musisz próbować ewentualne serwis ciebie ratuje , ale serwis który zna się na polarisie a nie pan od młotka i przecinaka , osobiście ja bym tego nie odpuścił i próbował w końcu musi puścić .
Pewnie że nie odpuszczam,jak coś zaczynam to muszę skończyć:) No do tego pierwszego filmiku nie doszedłem i powiem Ci szczerze ciekawy patent tylko u mnie nie przejdzie ,bo ja to mam z tyłu ,a nie z boku jak Oni.Co do drugiego filmiku to nie wiem co On tam wciska ,ale u mnie nie ma tam nic do wciśnięcia,a tym bardziej nie tak leciutko jak to On zrobił.Dotknął i ładnie zeszło:)Ciekawe...U mnie tam jest poluzowanie paska,luzowałem to oryginalnym kluczem ,ale też bez efektu. Do tego ostatniego linku też nie doszedłem no i OK.Też od dwóch dni pryskam wd40 pukam młotkiem gumowym, ciągnę i nic... Więc się wkurzyłem i jutro gościu robi mi na zamówienie 2 ściągacze do wariatora i 1cal do tego górnego talerza,na oryginalnych wymiarach.Będę miał pojutrze... Ale coś czuje że to nie koniec perypetii,bo było by za ładnie zdjąć sprzęgła[o ile w ogóle zejdzie to górne] usunąć te farfocle i kawałek odstającej obudowy który przyciska pasek ,złożyć i po temacie:)
Gdzieś czytałem na amerykańskim forum Polarisa na temat wyciągania tego sprzęgła w ten sposób, osobiście bał bym się ,że coś uszkodzę ,ale jak widać temat został wykonany -ciekaw jestem jak gwint wygląda , raz może to zdać egzamin ale jak już byś miał robić tak częściej to obstawiam jakąś awarię , najważniejsze ,że numery wariatora się zgadzają z twoimi i nie jesteś jedynym który miał taki problem , zostało ci tylko próbować zdjąć te cholerne talerze, jak sobie wyobrażę twoją męczarnie z tym sprzęgłem to przypomina mi się moje pierwsze wyjęcie pół ośki tylnej z rincona (trwało to kilka dni a pomogło obracanie ośką co około 15 stopni i szarpanie jej idealnie równolegle do podłoża ------------------ teraz już nie mam z tym problemu )
Dzięki Jaro za wkład i poświęcony czas... Doceniam i dlatego szykuje dla Ciebie jakąś flaszkę za pomoc:) Już poczekamy na ściągacze i wszystko się jutro powinno wyjaśnić[o ile zejdzie te górne sprzęgło,bo śruba do wariatora jest idealnie dopasowana po oryginalnych wymiarach ,ale był problem z doborem właśnie tej drugiej 1 calowej]
Ostatnio zmieniony przez Kawasaki1, 01.12.2020 21:17, edytowano w sumie 1 raz
Niestety,te ściągacze nie pasują.Czekam na inne...
-- dodano 07.12.2020 21:32 --
Jaro w końcu się udało !Sprzęgło ściągnięte.Bez ściągacza by się nie obyło w tym przypadku. Niestety ,ale obudowa w tym miejscu jest pęknięta na wylot.Jest jedna taka obudowa na alle,ale ma dokładnie w tym samym miejscu to uszkodzenie.Więc zostaje mi tylko ściągnięcie wariatora i obudowa do regeneracji chyba pójdzie.Mam kolegę który spawa plastik ,więc myślę że sobie z tym poradzi bez problemu.Tylko jeszcze muszę poczekać na kolejny ściągacz, bo ten też nie pasuje.
-- dodano 07.12.2020 21:45 --
Załączniki:
20201207_205421.jpg [ 1.76 MiB | Obejrzany 3905 razy ]
20201207_205255.jpg [ 1.73 MiB | Obejrzany 3905 razy ]
Ostatnio zmieniony przez Kawasaki1 07.12.2020 21:45, edytowano w sumie 2 razy
No czekam na ściągacz ,bo ten który dostałem do wariatora jest za długi.
-- dodano 07.12.2020 23:48 --
Ten do sprzęgła też 2 razy mi robił ,bo nie pasował za pierwszym razem.I nawet ten drugi też był za krótki,więc musiałem włożyć jeszcze kawałek uciętej śruby.... Ahhh szkoda gadać ile mnie to wszystko czasu kosztowało i paliwa...
-- dodano 07.12.2020 23:57 --
Najważniejsze że jest postęp.Ale pytanie czy takie coś mogło powodować luźny pasek?Raczej wątpię.Z drugiej strony to jak mi powiedziałeś żebym poszedł pokręcić kołem po założeniu paska to pasek zrobił się napięty,ale jak zacząłem obracać w drugą stronę to znowu się luzował i wtedy się zorientowałem że tam coś wystaje z obudowy,bo zaczęło to haczyć o pasek i wtedy automatycznie robił się luźny i dotykał obudowy.
Ostatnio zmieniony przez Kawasaki1 07.12.2020 23:57, edytowano w sumie 3 razy
Pasek po zmianie kręcisz w jedną stronę tak aby napiął się na max, pamiętaj ,że wariator też kręci się w jedną stronę , czyli pasek praktycznie jest cały czas napięty , zrób to co masz do poprawienia odpal i powinno być wszystko ok , te stuki to pewnie wina tych odstających plastikowych elementów pokrywy cvt
Pasek po zmianie kręcisz w jedną stronę tak aby napiął się na max, pamiętaj ,że wariator też kręci się w jedną stronę , czyli pasek praktycznie jest cały czas napięty , zrób to co masz do poprawienia odpal i powinno być wszystko ok , te stuki to pewnie wina tych odstających plastikowych elementów pokrywy cvt
Oby tak było brachu.Wszystko się okaże lada dzień,bo na tą chwilę czekam na ściągacz do wariatora i mam inne obowiązki.Od razu jak tylko coś się ruszy to dam znać.
A wiec koledzy udało się ściągnąć wariator.Oczywiście bez ściągacza się nie obyło. Od razu odkręciłem tylną osłonę i jutro jedzie do "regeneracji". Po przyglądnięciu się w rurę wylotową co znalazłem?Urwany pasek!Identycznie jak kolega Tommi83 napisał... Ty też miałeś racje Jaro pisząc że w obudowie jest wkręcony urwany pasek,a ja myślałem że to obudowa jest zrobiona z takich włókien i ona po przetarciu tak wygląda.
-- dodano 14.12.2020 20:19 --
Jeszcze pytanie czy urwany pasek może spowodować uszkodzenie silnika/skrzyni?
Załączniki:
pasek.jpg [ 1.39 MiB | Obejrzany 3830 razy ]
Ostatnio zmieniony przez Kawasaki1, 14.12.2020 20:19, edytowano w sumie 1 raz
Może uszkodzić wariator, co do skrzyni to by chyba musiał zatrzymać wałek na którym znajduje się wariator w tak niefortunny sposób,że by coś klękło w skrzyni od przekazywania napędu.
-- dodano 14.12.2020 22:54 --
Osobiście rozebrał bym wariator ile się da i dokładnie wyczyścił , może być tak ,że te nitki co pozostały po pasku blokują ci pracę wariatora w całym zakresie obrotów , nie ma tam dużo roboty a będziesz miał pewność , do tego jak już wyczyścisz to zakładaj tylko oryginalny pasek nie żadne zamienniki no chyba ,ze te gates ale to byś musiał popytać się tych co je używają , pamiętaj bardziej twardy pasek potrafi wyrobić bieżnię wariatora dlatego moim zdaniem najlepszy zawsze oryginał- choć cena jest kosmiczna.
Ostatnio zmieniony przez jarecki13 14.12.2020 21:58, edytowano w sumie 3 razy
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum