Autor |
Wiadomość |
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 15.03.2008 18:44
Suzuki LTR tuning
Pracuję nad wyciśnięciem dodatkowych koni mechanicznych, przez zwiększenie ilości paliwa. Quad to pojazd jednego z forumowiczów. Pojazd wygląda bardzo śmiesznie, z całą plątaniną kabli. Dla zainteresowanych, komputer przez dwie centralki zbiera informacje z czujników. W tym wypadku, sonda lambda-AFR skład mieszanki, TPS otwarcie przepustnicy w % oraz RPM-obroty silnika.
Komputer pracuje jak rozbudowany data logger. Zapisane dane dla poszczególnych prób, są analizowane w postaci wykresów, lub tabeli. Gotowe charakterystyki pokazują gdzie za pomocą komputera dodać lub odjąć paliwo.
|
|
|
|
FIŚMAN
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 22.05.2007 20:37 Posty: 6686 Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
|
Wysłany: 15.03.2008 19:00
A jakie rokowania na dodtkowe konie?
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 15.03.2008 21:35
10KM więcej realne, ale to także zasługa wydechu i kolektora-tu Akrapovic oraz filtr Twinair.
|
|
|
|
FIŚMAN
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 22.05.2007 20:37 Posty: 6686 Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
|
Wysłany: 16.03.2008 08:03
To cholernie dobry wynik Ciekawe czy zbiera się w pełnym zakresie obrotów, czy raczej bardziej z dołu i czy można to regulować np. na module (Power Commander) ?
|
|
|
|
Perek
Rejestracja: 03.06.2007 21:38 Posty: 104 Miejscowość: Nowy Tomyśl
Quad: SuZi 400
|
Wysłany: 16.03.2008 12:05
informuj o wynikach jestem bardzo ciekawy
Pozdro
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.03.2008 17:43
Łukasz przy pracy
Udało się poprawić skład mieszanki. Pozornie subiektywne odczucia właściciela do nie wchodzenia na obroty w wysokim zakresie potwierdziły się w testach. Odcięcie paliwa następuje przy około 10 000 obr./min co już świadczy z jakim silnikiem mamy doczynienia...
Po poprawkach i kolejnych jazdach próbnych dane zostały zweryfikowane i czas reakcji - napełniania silnika się poprawił o czym świadczą krzywe obrotów w czasie. Spróbuje przedstawić niebawem bardziej obrazowe dane. Mam około 3 godzin zapisu z 3 kanałów z datalogera-komputera.
Niestety osoba tuningująca sprzęt poszła na skróty i wgrała gotowy profil od innego układu wydechowego... a wystarczy niewielka różnica w przelotach, żeby mapa przestała działać... w opisie była od systemu White Brothers, a tu mieliśmy Akrapovica... w opisie profilu w PowerCommanderze było to od razu widać. Taki profil dostępny ze strony Dynojeta nie ma prawa działać, i może spowodować spore szkody.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.03.2008 19:44
W/g wstępnych pomiarów udało się urwać około 2 sekund, w porównaniu do tego co było, oraz poprawić pracę silnika przy obrotach granicznych, gdzie silnik się poprostu zalewał i nie wchodził na obroty.
Ciekawostką jest ogranicznik max. obrotów, tzw. rev limiter, działa bardziej łagodnie w przypadku nie puszczenia gazu, odcina z dużą częstotliwością w porównaniu do innych maszyn, myślę, że konstruktorzy uwzględnili latanie z max. prędkościami na odcięciu-max wykręcanie biegów. Faktem jest, że ten silnik robi 10 000 obr./min!
|
|
|
|
FIŚMAN
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 22.05.2007 20:37 Posty: 6686 Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
|
Wysłany: 16.03.2008 20:25
Jetem pod wrażeniem ! 10.000tys. obrotów - musi być pociskiem
|
|
|
|
Perek
Rejestracja: 03.06.2007 21:38 Posty: 104 Miejscowość: Nowy Tomyśl
Quad: SuZi 400
|
Wysłany: 16.03.2008 23:02
no nieźle jestem pod wrażeniem a jaka moc?
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 16.03.2008 23:28
W tym wypadku zakres zestrojenia, airboxu i wydechu jest w stanie dać do 8KM więcej. Następny krok to zmiany mechaniczne.
|
|
|
|
FIŚMAN
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 22.05.2007 20:37 Posty: 6686 Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
|
Wysłany: 16.03.2008 23:48
To bardzo, dużo jak na modyfikacje elektroniczne.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 17.03.2008 09:31
Przedewszytkim efek daje kolektor i wydech, otwarty airbox i przelotowy filtr powietrza. Elektronika tylko pozwala zgrać ten zestaw.
Na stockowym kitcie można strojąć uzyskać 2KM więcej...
|
|
|
|
wizi
Rejestracja: 20.09.2004 16:22 Posty: 463
|
Wysłany: 17.03.2008 10:46
macie mozliwosc zrobic mu dyno run? ciekawy jest wykresu
_________________ so, let me get this straight , your atv has 450 ccm, whereas my bottle of Moutain Dew has 2.0 liters?
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 17.03.2008 11:39
Co hamownia inny wynik.
Ja mam dostęp tylko do motocyklowej. Jak już kiedyś pisałem, jak sprzęt przyspiesza o sekundę lub więcej lepiej to dane mocy to kwestia drugorzędna, bo przecież o to chodzi.
|
|
|
|
wizi
Rejestracja: 20.09.2004 16:22 Posty: 463
|
Wysłany: 17.03.2008 13:36
mimo wszystko fajnie bylo by popatrzyc na wykresik
beda jeszcze jakies zmiany mechaniczne?
_________________ so, let me get this straight , your atv has 450 ccm, whereas my bottle of Moutain Dew has 2.0 liters?
|
|
|
|