Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Układ hamulcowy
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 06.06.2024 14:27



Odpowiedz  [ 87 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Układ hamulcowy 
Autor Wiadomość
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 21.11.2006 21:11 
Macie racje wciskanie hamulca nożnego wraz z ręcznym dużo daje trochę dziś potrenowałem :) ale palce u ręki dalej mi wysiadają i kiedyś pomyśle nad tym pomysłem wymiany pompy na jakąś inną......

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.07.2006 08:55
Posty: 239
Miejscowość: Kraków
Quad: Linhai 300 4x4
PostWysłany: 22.11.2006 09:27 
Sanol spróbuj poluzować śruby przy hamulcu i przekręcić go trochę do przodu lub do tyłu, w ten sposób
wyregulujesz kąt pod swoją rękę, może to pomoże.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.12.2005 21:50
Posty: 36
Miejscowość: Orlova, Czechy
Quad: Polaris Sportsman 850 XP EPS, Green .... świeżutki
PostWysłany: 22.11.2006 10:47 
Bold napisał(a):
Sanol spróbuj poluzować śruby przy hamulcu i przekręcić go trochę do przodu lub do tyłu, w ten sposób
wyregulujesz kąt pod swoją rękę, może to pomoże.



na pewno pomoże ! zrobiłem tak zaraz po zakupie quada po pierwszym dniu jeżdzenia. Tak samo wyregulowałem gaz i kciuk męczy się nieporównywalnie mniej :)

_________________
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem !


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 10.08.2006 14:09
Posty: 93
Miejscowość: Kraków
Quad: linhai 4x4
PostWysłany: 22.11.2006 11:18 
Moim zdaniem to wszystkiego można się przyzwyczaić. Mięśnie muszą się dopasować do nowych wymagań.
Przy zmianie ponownie zaczną pracować inne i też będą przez jakiś czas dokuczać.
Trzeba optymalnie wygodnie dopasować do siebie manetkę i klamkę i czekać aż przejdą wszystkie bóle.

Arni ;)


 
Profil
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 22.11.2006 19:27 
hamulce
Dzięki chłopaki za rady!! w sobotę, zabieram się za pierwszy przegląd to i wyreguluje manetki, jak tylko pogoda dopisze to będziemy upalać cały weekend i wtedy będę mógł się wypowiedzieć, jak co to zapraszam na tor dla czterokołowców w Kokotowie k/Krakowa i żwirownie nieopodal

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 06.01.2007 22:03 
klocki hamulcowe tył
Witam szukam zamienników tylnych klocków hamulcowych do naszych (i nie tylko) sprzętów z tego co doczytałem to pasują od Polarisa http://www.hiperf.com/ATV/acatalog/ATV_Brake_Pads.html (ostatnie zdjęcie) może jeszcze coś wspólnie znajdziemy powodzenia

p.s. w Popowie zapłaciłem 80 PLN za komplet myśle ze można cos taniej.... $$$$ :):)
pozdro

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2006 09:31
Posty: 1463
Quad: XXC 1000
Poprzednie quady: KQ 750, KQ700, LH300, LH260
PostWysłany: 07.01.2007 11:50 
Klocki hamulcowe
Pasują od Polarisa bez problemu. Ja znalazłem firmy GOLDFREN za 70,-.
Niestety problem zaczyna się w wersji z czterema hamulcami. Tylny lewy jest kompletnie chińskim wymysłem i nie jest na żadnej "licencji" ;-). Ja na razie szukam a tymczasem oddałem do regeneracji. Koszt to 18PLN ;-). Jak się będzie sprawdzać to jest to bardzo tania alternatywa. Podpowiadam - maksymalna grubość tych klocków to 6mm na stronę. Grubszych się nie da włożyć w zacisk.

_________________
PAZUR
POWER STEERING is ̶f̶o̶r̶ ̶p̶u̶s̶s̶i̶e̶s̶ OK! :p
HUNT THE WOLF - zobaczyć i ̶u̶m̶r̶z̶e̶ć̶ jeździć do samego końca. Mojego, albo...... :)


 
Profil
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 10.01.2007 19:18 
witam
właśnie wymieniłem tylne klocki hamulcowe po 900 KM trochę dziwnie się starły bo ten z prawej strony więcej od tego z lewej a sa dwa tłoczki które je zaciskają na tarczy zastanawiam się czy to wina błotka czy była jakaś inna przyczyna miała miejsce to samo stało się Boldowi

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2006 09:31
Posty: 1463
Quad: XXC 1000
Poprzednie quady: KQ 750, KQ700, LH300, LH260
PostWysłany: 10.01.2007 23:12 
Moje spojrzenie na temat układu hamulcowego w LH300:
Ręczny działa na przód i i lewy zacisk tyłu.
Nożny działa na przód i prawy zacisk tyłu.
Nierówne ścieranie pojawia się PRAWDOPODOBNIE z tego względu, że w każdym zacisku (przednim) są dwa obwody popychania tłoczka. W związku z tym nie mogą być razem umieszczone centralnie w osi tłoczka i są lekko od niej odsunięte. To powoduje, że używając jednej dźwigni dociskamy klocek zawsze lekko jakby z boku i to powoduje mocniejsze ścieranie z tej strony. Taka wada. Jedyną radą jest jednoczesne używanie obu dźwigni.
W LH300 w tylnych zaciskach jest jeden tłoczek i nie ma tego problemu.
W LH260 z jednym zaciskiem (lewy tył) były dwa i był ten sam problem.

Tak przypuszczam bo nie rozbierałem zacisku ale wnioskuję po rysunku

_________________
PAZUR
POWER STEERING is ̶f̶o̶r̶ ̶p̶u̶s̶s̶i̶e̶s̶ OK! :p
HUNT THE WOLF - zobaczyć i ̶u̶m̶r̶z̶e̶ć̶ jeździć do samego końca. Mojego, albo...... :)


 
Profil
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 11.01.2007 20:40 
hamulce tył
Cześć Waldo sprawdzaliśmy razem z Boldem co się dzieje podczas naciskania ręcznego hamulca w tylnym zacisku i są tam z całą pewnością dwa tłoczki i obydwa zadziałały jednocześnie niestety nie wiemy czy z równą siłą ale obydwa w tym samym czasie zaczęły się wysuwać (zacisk oczywiście mieliśmy zdjęty z mocowania stąd wynikły nasze obserwacje) chyba mamy trochę inne wersje i z stąd nasze różne spostrzeżenia.

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.11.2006 21:18
Posty: 791
Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
PostWysłany: 12.01.2007 23:26 
Nierówne zużycie klocków
Nierówne zużycie klocków przy zaciskach z dwoma tłoczkami po dwóch stronach tarczy, jest chyba bardzo prawdopodobne przy niedokładnym dopasowaniu średnicy kanałów w zacisku.
Zawsze ten tłoczek bliżej przewodu będzie szybciej reagował na wzrost ciśnienia w przewodzie i szybciej się zużywał.
Tak mi się zdaje, a potwierdzają to doświadczenia użytkowników Linhaiów.
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie


 
Profil
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 15.01.2007 21:10 
klocki c.d.
po wymianie klocków przejechałem około 100 km i co ?? znowu to samo :( czyli jednak wada zacisku jutro odsyłam go do serwisu (oczywiście sam zacisk) i zaczynam odliczać czas na przysłanie nowego (bądź naprawy) zobaczymy...

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 10.08.2006 14:09
Posty: 93
Miejscowość: Kraków
Quad: linhai 4x4
PostWysłany: 15.01.2007 22:11 
Jaka jest ta wada. Co się dokładnie dzieje?

_________________
Nie ściemniać, arni czuwa!!!!


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.11.2006 21:18
Posty: 791
Miejscowość: na płd od KRK
Imię: Tomcat
Quad: Bruteforce 750EPS +Kingquad 750AXI +V6
Poprzednie quady: Kingquad 700, Linhai 300
PostWysłany: 15.01.2007 22:16 
No widzisz SANOL, trzeba było kupić takiego quada jak ja. :D
U mnie nie ma problemów z hamulcami, no ale jak się kupuje taki awaryjny model, to co się dziwisz :lol:
Ale nie martw się, zarabiasz nieźle, co to 80 zł/100km dla Ciebie.
Powodzenia w walce z Popowem, myślę że się dogadacie


 
Profil

Rejestracja: 10.08.2006 14:09
Posty: 93
Miejscowość: Kraków
Quad: linhai 4x4
PostWysłany: 15.01.2007 22:28 
Poprzednie klocki wytrzymały Ci 1000km, a nowe 100 to coś jest nie tak.
Może tłoczki się zapiekły. Przy wymianie klocków powinno się pare razy powyciskać i powciskać tłoczki i ewentualnie psiknąć WD40 , pod uszczelkę.
Zauważ że to wszystko pracuje w wodzie , piasku i błocie.
Ja bym spróbował sam zrobić. Zaoszczędzisz czas. Klocki możesz spróbować zregenerować.
Spróbuj ewentualnie wydębić klocki, jeżeli tak szybko padły.
Powodzenia


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 87 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.