Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - jak wymienić gumową osłonę przegubu w Kawasaki BF750
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 12:44



Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
jak wymienić gumową osłonę przegubu w Kawasaki BF750 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 29.01.2006 20:51
Posty: 65
Miejscowość: Gdynia
Quad: Suzuki LTR
PostWysłany: 15.06.2006 21:29 
jak wymienić gumową osłonę przegubu w Kawasaki BF750
Witam, czy ktoś może podpowiedzić jak wymienic manszetę w BF750 - tą przy piaście koła? Jakie trzeba mieć narzędzia do zdjącia /założenia metalowych cybantów? Czy pasują jakieś manszety z rynku samochodowego ( Deawoo Tico czy inne)? Czy brać się za to samemu czy szukać servisu?


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 13.08.2005 18:16
Posty: 737
Quad: Suzuki Vinson Renegade X Kawasaki TERYX 750 - RUW
PostWysłany: 16.06.2006 08:49 
Musisz odkręcić koło, zdjąć tarcze hamulcowa (o ile ja masz). Nie napisałes czy to jest przednie koło, jesli tak tak to nastepnie odkręcić zwrotnice (śrubki na wachaczach dolnym i górnym). Odkręcic drązki kierownicze . Nastepnie musisz wyjąc cały przegub z mostu. Najprawdopodobniej musisz mocno za niego pociągnąć. Cały przegub trzyma się na takiej samozatrzaskowej zawleczce. I tu zaczynaja się problemy. Zewnętrzny przegub jest nirozbieralny, dlatego żeby wymienic na nim gume musisz rozebrac przegub wewnętrzny. Czeka Cię wyjmowanie kulek i jakis zawleczek. Ja osobiście wyjołem przegub i pojechałem z nim do serwisu. Gume dałem od TICO i wszystko działa idealnie. W serwisie zrobili mi to na poczekaniu. Problem możesz mieć tylko z opaskami na gumach bo te oryginalne raczej nie będą się już nadawać do użytku a takich samych nie udało mi się dostac. Potem wszystko skręcasz w odwrotnej kolejności. Zeby włożyć przegub w dyfer musisz dośc mocno go popchnąc lub lekko uderzyc. Tak wymieniałem gume po rajdzie i mnie w Suzuki. W Yamaha jest tak samo. Wydaje mi się że BF też. ALe 100 % pewności nie mam.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 29.01.2006 20:51
Posty: 65
Miejscowość: Gdynia
Quad: Suzuki LTR
PostWysłany: 16.06.2006 20:46 
W związku z nowymi doświadczeniami, chciałem przedstawić przepis na wymianę osłon przegubu zewnętrznego tylnego koła w Kawasaki Brute Force 750 (maszeta, mieszek- żeby wyszukiwarka dała radę).
NARZĘDZIA: młotek, pobijak (np. śruba 10cm fi=10mm), klucz 27, 14, pneumatyczny pistolet udarowy, szczypce płaskie, obcęgi
CZĘŚCI: osłona przegubu zewnętrznego Hyundai – jakiś tam, średnica wewnętrzna dużego okręgu ~70mm sprzedaje to np. http://www.japparts.plcena ok. 35zł – Super Drogo. Wbrew opiniom nie można użyć w Kawasaki osłon od Deawoo Tico/Suzuki Alto – są zbyt krótkie – chociaż zestaw osłona+smar+opaski kosztuje 14zł (producent HART kod 401 383), lepiej już wygląda osłona od FIAT CC – długość odpowiednia, ale duże fi=63mm więc trzeba się naciągać, a może to nie być łatwe. Osłona Hyundaia jest jak robiona do Kawasaki.
Opaski do osłon przegubów duża i mała cena ok 2zł/1szt. – człowiek w motoryzacyjnym będzie wiedział o co prosisz, smar do przegubów – ja użyłem ten z zestawu od TICO, taśma izolacyjna czarna 2zł.
NAPRAWA:
Pkt 1-3 wykonać np. w pobliskiej wulkanizacji
1. Ściągnąć gumową osłonę na środku koła,
2. Wyciągnąć zawleczkę
3. Kluczem 27 przy pomocy pistoletu udarowego odkręcić (lub tylko poluzować) złotą nakrętkę, która mocuje piastę do osi. Pkt 3 nie próbuj w domu – szkoda czasu i energii i tak nie dasz rady, pneumat załatwia sprawę w aż 15 sekund !!!
4. Jeżeli tylko luzowaliśmy nakrętkę, dokręcić z ręki zabezpieczyć i pomału spokojnie wracać do garażu (chyba, że garaż jest 40 km od wulkanizacji).
5. W garażu odkręcić nakrętkę, następnie dwie śruby 14 trzymające łożysko piasty i zdjąć cały ten system – schodzi bez najmniejszego oporu.
6. Półoś wyszarpnąć z tylnego mostu. To co wchodzi w most to wieloklin z zabezpieczeniem C trzeba to zdecydowanymi ruchami wyszarpnąć.
7. W ręku masz właśnie półoś z dwoma przegubami górnym i dolnym. Wkręć półoś w imadło i młotkiem przez pobijak uderzaj w koszyk kulek. Operacje rób zdecydowanie przesuwając pobijak dookoła osi. Oś wchodząca w przegub to również wieloklin z zabezpieczeniem C
8. Zdejmij uszkodzone gumy,
9. Przegub oraz oś dobrze wymyj w ropie – bardzo ważna operacja od której zależeć będzie dalsze życie przegubu
10. Załóż nową gumę na oś.
11. Wciśnij smar gdzie się da w przegub, następnie wsuń oś w przegub uważając na zabezpieczenie C – można sobie pomagać śrubokrętem lub drugą osobą z dwoma śrubokrętami. Walnąć kilka razy z wyczuciem młotkiem żeby jedno weszło w drugie i zaskoczyło.
12. W gumę wcisnąć jeszcze smaru i odpowietrzyć ją wsadzając delikatnie cienki śrubokręt pod gumę przy osi.
13. Założyć opaski, uważając na kierunek obrotu osi – tak żeby wąs, który pozostanie nie obracał się „pod włos” z osią. Jest to chyba najgorsza operacja. Opaski do osłon przegubów zaciska się bardzo dobrze obcęgami! Efekt jednak nigdy nie będzie taki jak w fabryce. Oryginalne opaski nie odstają, nie łapią więc nic w terenie.
14. Na koniec mój patent (jeszcze nie sprawdzony w boju) opaskę z wąsem obwiązać (z 10 razy) taśmą izolacyjną – mam nadzieję, że uniknę w ten sposób zaczepienia opaski o cokolwiek w błocie i rozerwaniu wszystkiego w cholerę
15. Złożyć wszystko do kupy
16. Jeszcze raz jechać do wulkanizacji i dokręcić udarem nakrętkę – Zabezpieczyć ją potem zawleczką !!!
Oryginalna osłona Kawasaki kosztuje ok. 150zł i jedzie do nas 2-3 tygodnie. Sprawę w garażu załatwisz w ok. 60 minut, o ile pomoże ci przed i po Pan wulkanizator i będzie Cię to kosztowało max 40zł.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2005 13:49
Posty: 1429
Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
PostWysłany: 18.06.2006 17:43 
Jak rozwaliles ta gumowa oslone ?

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.08.2005 11:20
Posty: 214
Miejscowość: Gdynia
Quad: TRX 500 FE 4x4
PostWysłany: 18.06.2006 18:10 
Christo, to nie problem uszkodzić osłonę. Żeby było weselej to podczas tej samej jazdy ja uszkodziłem tą samą osłonę w KQ.
Moja jednak tylko się zdeformowała bez uszkodzeń mechanicznych.
I tutaj ciekawosta, że osłony Alu na wachaczach niewiele zmieniły. Patyk dostał się pomiędzy wahacz i półoś blokując swobodny obrót kół co poczułem pod gazem.
A obydwie sytuacje moja i RadkaK miały miejsce w lesie o dość "bogatym i urozmaiconym podłożu naturalnym.

_________________
Quad do tylko dodatek a nie sposób na życie...


 
Profil WWW

Rejestracja: 29.01.2006 20:51
Posty: 65
Miejscowość: Gdynia
Quad: Suzuki LTR
PostWysłany: 18.06.2006 20:28 
Nie mam osłony wahczy, tylko oryginalne plastiki, a to bardziej ozdoby niż osłony więc byle G może rozwalic te kondoniki. U mnie akurat był to kawałek pruchna, które rozpadało się w rękach. Guma rozcięta po całym obwodzie na dwie części.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2005 13:49
Posty: 1429
Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
PostWysłany: 19.06.2006 17:28 
Kwinto napisał(a):
Christo, to nie problem uszkodzić osłonę

Wojtek ja o tym wiem - przerabialem to kilka razy w grizzlym, mimo zalozenia oslon alu na wachcacze :-) ale MaciekP uważa inaczej :)

Kwinto napisał(a):
I tutaj ciekawosta, że osłony Alu na wachaczach niewiele zmieniły. Patyk dostał się pomiędzy wahacz i półoś blokując swobodny obrót kół co poczułem pod gazem.

Własnie o takiej sytuacji pisałem kiedyś ale Shelton i MaciekP twierdzili, ze to mało prawdopodobne bo udało im się pośmigać w bieszczadach bez rozwalenia tej gumy. Jak widać to bardzo prawdopodobne a nawet dość częste zjawisko.

Ja oprócz osłon alu założyłem dodatkowo kevlarowe "rękawy" na gumowe osłony przegubów i mam spokój , bo naprawde jakieś wyjątkowo szpetne żelastwo albo skalpel chirurgiczny :uśmiech: musiał by się dostać pomiedzy osłone a półoś żeby rozwalić osłonę kevlarową. Nadal uważam, ze warto je założyć bo wiem ile zachodu kosztuje wymiana tych gum.

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 29.01.2006 20:51
Posty: 65
Miejscowość: Gdynia
Quad: Suzuki LTR
PostWysłany: 19.06.2006 19:01 
Christo, napisz coś więcej o tych kewlarach, tj przybliżony koszt i miejsce gdzie to można nabyć.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2005 13:49
Posty: 1429
Miejscowość: małopolska
Quad: Can-Am wszystkie modele :D
PostWysłany: 19.06.2006 22:30 
Ja widziałem tylko produkcji Yamahy (Grizzly, Kodiak, wolverine, bruin) - ale jeżeli gumowa oslona jest podobnej wielkosci (tzn nie ma wielkich różnic rzędu 2-3 cm) to wydaje mi się ze można je uzyć w innych quadach. Mocuje się je za pomocą plastikowych opasek zaciskowych. W jednym zestawie sa 4 sztuki osłon i to zabezpieczy 1 oś. Jak wróce do domu pod koniec tygodnia to wrzuce fotki jak to wyglada.
Mnie to wyszło gdzies w granicach 400zl - nie widziałem tego niestety w Polsce w żadnym sklepie. Było kiedys na allegro.

_________________
Nigdy nie kłóć się z głupcem - ktoś mógłby nie zauważyć różnicy.
Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.01.2006 21:50
Posty: 304
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: AC3 4x4
PostWysłany: 20.06.2006 15:10 
Chyba chodzi o to

_________________
Pozdrawiam, Paweł ;)
http://www.motocrosssiedlecin.fora.pl


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 22.07.2004 08:01
Posty: 112
Miejscowość: Mysłowice
Quad: Suzuki LT-A700 KING QUAD
PostWysłany: 22.06.2006 17:20 
Gumowa osłona w KQ.
Skorzystam z tego tematu.

Proszę o podpowiedź, jaki zamiennik zastosować zamiast oryginalnej osłony przegubu w King Quadzie, chodzi o tył (czy z przodu są te same?)?
Czy sposób wymiany tej osłony jest podobny do tego przedstawionego przez Radka w BF?
Proszę o dodatkowe uwagi.

Z góry dziękuję za odpowiedź.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 29.01.2006 20:51
Posty: 65
Miejscowość: Gdynia
Quad: Suzuki LTR
PostWysłany: 22.06.2006 19:23 
Wojtek masz 2 rozwiązania: pomierz suwmiarką średnice małą i dużą i mniej więcej długość całej osłony, podejdź do jakiegokolwiek sklepu motoryzacyjnego i poproś o dostępne gumy. Zacznij od CC lub Tico - bo są najtańsze i albo wyjdzie ci od razu że jest mniej więcej ok albo kup w ciemno to wydatek ok 9-12zł/1szt. Drugie rozwiązanie to najpierw zdemontuj gumę a potem jej szukaj na wzór. Na szczęście gumy nieoryginalne są tanie i każdy sklepik je ma. W Suzuki pewnie to będzie 100-150zł i ze 2 tygodnie czekania więc opłaca się prowadzić doświadczenia. Pamiętaj że jak raz znajdziesz to na przyszłość masz gotowe rozwiązanie.
Co do montażu to polecam porównać przynajmniej "złożeniówki" BF750 masz tu http://www.Kawasaki.com/...

// Ja ci dam "sufmiarke" - masz czterosufy czy czetrosuwy? :diabeł:
aXcid


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 22.07.2004 08:01
Posty: 112
Miejscowość: Mysłowice
Quad: Suzuki LT-A700 KING QUAD
PostWysłany: 27.06.2006 22:56 
Wymieniłem manszetę w KQ zgodnie z "przepisem" Radka.
Jako zamiennik zastosowałem gumową osłonę półosi z Daewoo TICO (produkt firmy GUMEX Piastów, nr kat.44106-78800) w cenie 16zł za zestaw naprawczy tzn: guma, 2-obejmy i smar.
Zakres prac w KQ i BF jest niemal identyczny.
Ja nie musiałem korzystać z narzędzi pneumatycznych - nakrętkę na piaście odkręciłem kluczem nasadowym z wydłużoną długością ramienia.
Obejmy na gumie pozostawiłem oryginalne - były w bardzo dobrym stanie, a te polskie zamienniki dość tandetne. Zauważyłem, że fabrycznie obejmy są założone zamknięciem "pod włos" - o czym wspominał Radek - więc zrobiłem podobnie.
Największy problem miałem z imadłem, a właściwie jego brakiem, ale o czego są sąsiedzi.
Wymiana osłony w moim przypadku trwała ponad 2-godziny.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.09.2012 16:45
Posty: 208
Miejscowość: RST Squad.
Quad: Can-Am Renegade X-MR 1000R
Poprzednie quady: Kawasaki Brute Force 750i
PostWysłany: 17.10.2012 13:12 
Re: jak wymienić gumową osłonę przegubu w Kawasaki BF750
Temat z przed 6 lat a jak aktualny dzięki za opis wymiany gumy, mam młodszego potwora niż ten temat ale wymiana będzie wyglądać najprawdopodobniej identycznie.

_________________
Prawo Balaniego: Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie
drzwi toalety się znajdujesz


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 14 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.