Teraz dla wszystkich kilka podpowiedzi co nalezy w nowej ince na starcie zrobic a co pozniej może uchronic przed klopotliwa naprawa.
1. Olej w silniku - fabrycznie jest zalany mineralny olej na dotarcie i to jest jak najbardziej OK, jednak nalezy po pierwsze sprawdzic ilosc oleju - u mnie bylo 400 ml za duzo, co objawilo się wywaleniem oleju przez odme do filtra powietrza
2. W podestach nalezy wywiercic dodatkowe otwory przez ktore będzie splywac woda i drobne smieci
3. Nalezy przesmarowac tylne tuleje wahaczy gdyz nie ma w nich fabrycznie smaru, to jedyne miejsce gdzie trzeba uzyc co jakis czas smarownicy
4. Zdjac kola przednie i sprawdzic czy oslony blaszane tarcz hamulcowych sa przykrecone - u mnie jedna nie byla
5. Sprawdzic czy wszystkie odpowietrzenia ukladu hamulcowego maja zalozone gumowe zaslepki
6. Uzyc wazeliny technicznej do zabezpieczenia najbardziej narazonych na dzialanie wody zlaczach elektrycznych - szczegolnie regulatora napiecia i przedniego napędu
7. wydlubac podzespoly elektryczne i sprawdzic czy sa dobrze podpiete - w mojej wersji slabo siedziala jedna z kostek komputera co sprawialo ze od wibracji quad gasl
8. Sprawdzic czy instalacja elektryczna oraz gumowe wezyki znajduja się w swoich prowadzeniach i czy sa drozne - moga być zacisniete przez np. plastyk oslony itp. szczegolnie odpowietrzenia mostow i wezyki zbiornika wyrownawczego plynu chlodzacego
9. System oczyszczania spalin - nalezy usunac, nie jest on w ogóle potrzebny i nie wplywa w zaden sposob na osiagi silnika, jest potrzebny do wymagan homologacji a w terenie przeszkadza bo to przez ten uklad pierwsza woda wejdzie w cylinder. Dodatkowo powoduje problemy podczas jazdy z zanurzonym koncem wydechu.
10. aby zdjac zbiornik nalezy wywiercic dwa dodatkowe otwory w przednim plastyku nadwozia aby dojsc do srub mocujacych
11. nalezy dodatkowo uszczelnic wejscie wezyka odpowietrzenia membrany gaznika do krucca dolotowego
12. nalezy wyprowadzic odpowietrzenie komory plywakowej gaznika ponad poziom gaznika
( tu strzelilem gafe z zagietym wezykiem )
13. po podlaczeniu akumulatora nalezy sprawdzic czy swiatla dzialaja prawidlowo
Oprocz tego do swojej maszyny dolozylem kilka rzeczy :
Wyciagarke DragonWinch 3500, bardzo dobrym miejscem na umieszczenie kontraktonu znajdziecie pod przednia atrapa i bagaznikiem, mysle ze jest to znacznie lepsze miejsce niz pod kanapa z tylu gdyz przod rzadziej idzie pod wode, w glebokiej wodzie stawiamy quada na tylne kola a wtedy z tylu pod siedzeniem będzie woda z czasem też w kontraktonie który będzie korodowal i przestanie dzialac, do podlaczenia sterowania Wyciągarki na kierownicy jest specjalnie wyprowadzony przewod z oryginalnej instalacji który znajdziecie z tylu zaraz kolo komputera, dziala on tylko po przekreceniu stacyjki
Halogeny dalekosiezne Hella FF75 , swiatla w nowej ince sa calkiem niezle jednak zdecydowanie przyda się dodatkowe oswietlenie, do tego celu zatrudnilem reflektory dalekosiezne o przeznaczeniu off-road, prawde mowiac myslalem ze beda np. szczelne ale nie sa chociaz nie zauwazylem aby parowaly po myciu myjka cisnieniowa jak też tego aby dostawaly się do srodka zabrudzenia, szklo jest szczelne jedyny otwor w nim to mocowanie zarowki dlatego wystarczy to jedno trochę uszczelnic, w razie wodowania przepali się jedynie bezpiecznik, do sterowania uzylem podswietlanych wlacznikow i sterowania przekaznikiem, docelowo w dodatkowych lampach maja znalezc się xenony, cena takiego zestawu to 290 pln lampy + 100 pln zestaw xenonow na dwie lampy
test oswietlenia :
fabryczne swiatla mijania
fabryczne swiatla drogowe
same halogeny
halogeny i swiatla mijania
halogeny i swiatla drogowe
Podobnie zamontowalem swiatlo cofania do ktorego uzylem lampy roboczej znanej już wsrod quadowcow marki Wesem, sterowanie również przez przekaznik jednak wlaczane recznie oddzielnym wlacznikiem
właczniki i przekazniki
Dodatkowo zamontowalem oslony rak acerbis uniko ATV z duzym aluminiowym wspornikiem, zaden patyk nie zablokuje hamulca lub też oparcie o galaz
Z tylu zamontowalem dystanse kol - rozstaw srub to 4x110, z kazdej strony dorzucilem po 4,5 cm, dzięki temu quad jest stabilniejszy na trawersach, absolutnie nie zauwazylem wplywu na prowadzenie
Dolozylem felgi ITP z offsetem zdaje się 5+2 ale nie jestem pewien bo kupilem uzywki.
Oczywiscie kula haka
Fabryczne opony zamienilem na Sedona MudRebel w rozmiarach przod - 26-9r12 i tył 26-10r12 co pomoglo zwiekszyc przeswit do 32 cm przy czym opony sa bardzo lekkie , a majac przykre doswiadczenia z ciezkimi oponami uwazam to za ich duzy plus, poza tym bieznik jest bardziej agresywny i co się okazalo bardzo dobrze radzi sobie na trawersach i w umiarkowanym blocie, piachu szczegolnie dlatego ze kostka nie jest tak wysoka i nie powoduje szybkiego zawieszenia się na podlodze w razie uslizgu... ale o oponach wypowiem się w oddzielnym temacie jak już trochę na nich posmigam i będę mial porownanie do poprzednich jakie uzywalem ITP Mudlite XTR, dodatkowym atutem oponek jest ich cena w granicach 250 pln za szt
W quadzie oryginalne oslony - podlogi i wahaczy zamienilem na aluminiowe wlasnej roboty, nie wygladaja może zbyt estetycznie ale sprawdzaja się idealnie ograniczajac uszkodzenia, ponieważ inca ma nieco dluzsza rame to zestaw od G660 nie będzie pasowac a Inca nie oferuje fabrycznego zestawu, koszt oslon to jakies 400 pln + wlasny czas
Od dawna marzyl mi się kufer ktorego zazdroscilem moim kolegom od polarisow, którzy maja fajny kuferek akcesoryjny Polarisa. trochę rozejrzalem się na rynku aby znalezc cos podobnego , niestety wszystko co jest oferowane ma kosmiczne rozmiary zewnetrzne a slabe pojemnosci, dodatkowo w ince kanapa jest przewidziana dla dwoch osob wiec w sumie brakuje samego oparcia a nie calego siedziska jak jest to w przypadku np. G700 . Zakupilem wiec najmniejszy kufer z oferty hiszpanskiego producenta marki Shad. Kufer jest ladnie wykonany, można go zamknac na kluczyk, w zestawie jest miekkie oparcie dla pasazera, gabarytowo idelanie miesci się na bagaznik i jest od niego wezszy wiec nie będzie zaczepiac kazdej galezi w terenie. Pasazer ma teraz wygodnie. W srodku duzo miejsca, zadnych beznadziejnych przegrodek. Jest w srodku gladki. Wyskosc w sam raz, nie wystaje ponad kierownice a i w razie rolki może uratowac co nieco. Wczesniej uzywalem torby ktora porwala się niemal natychmiast, wieczne problemy z zawalonym zamkiem w blocie który nie chce się otworzyc - NIGDY WIECEJ! Kufer to kufer, zrobiony z grubego tworzywa, gorna klapa podwojna można na niej stawac. Pojemnosc 80 L, spokojnie miesci się kask otwarty jak i zamkniety, w sumie to spokojnie wchodza 3 kaski, buty, rekawice kurtka sraj tasma i najwazniejsze kanister 5L zapasowego paliwa
Zrezygowalem z sugerowanego mocowania za pomoca paskow lub też dolaczonych uchwytow pod bagaznik ponieważ inca ma w bagazniku mocowania od atrap plastykowych, odkrecilem atrapy a w ich miejsce zamontowalem kufer. Trzyma się rewelacyjnie. Jezdzilem już z nim w terenie a bylem poczatkowo trochę sceptycznie nastawiony jednak nie mialem zadnych problemow ani na podjazdach, ani trawersach czy też przejezdzaniu w lesnej gestwinie krzakow i drzew. W blocie tymbardziej problemu nie ma... da się z nim jeździć
caly czas.
Zalozylem też od razu podgrzewane manetki OXford ATV, sprawdzily mi się ostatnio, lepiej grzeja od japonskich Dayton, maja fajna regulacje i panel jest wodo-odporny. Poza tym sam grip nie jest zrobiony z drewna i dobrze się trzyma. można go też skrocic o cm czy też dwa przycinajac gume, jak wiadomo quadowcy z miejscem na kierownicy zawsze maja ciezko
Mam nadzieje ze moj opis przyda się komus, i chce zapewnic wszystkich ze piszac go nie chce namiawiac kogokolwiek do zakupu takich rzeczy. Temat mam nadzieje uzupelniac w miare uzywania rzeczy bez owijania w bawelne, jesli cos będzie be to o tym na pewno napisze tak jak to bylo w przypadku wczesniejszego mojego quadzika.
trochę zdjec ogolnych :