Dawid82 miałem jazdę niedawno wymianę wału panewek korb i kpl uszczelek z robocizną ASO śpiewało mi 9 000zł
za kwotę za jaką kupiłem części nie od ASO- to ASO stwierdziło że nie opłacało się regenerować wału, ostatecznie poszły częśći z BRP z USA, ale jak otworzysz daj mi znać co potrzebujesz może wspomogę regenerowanym wałem panewkami itd, bo regeneracja co się później okazało wyszła mnie śmieszną kwotę w porównaniu do całego remontu [znajoma firma renomowana w naszej okolicy].
niestety nie napiszę jakie ASO, ale mam po nich parę nauczek, że ASO będę omijał dużym łukiem. Daj sprzęt do dobrego mechaniora, niech stwierdzi co potrzeba, a jak byś chciał regenerowany mój wał, ew. do wglądu z możliwością odesłania, jak by nie pasowało to daj znać.
dzięki za odp. i propozycje jakie proponujesz , jeśli będzie potrzeba na pewno skorzystam, mam zaufanego mechanika , nie daje do serwisu bo w serwisie jak w serwisie cena duża a jakość wykonania taka sama jak nie gorsza, ale nie będę się rozpisywał na ten temat, bo to temat rzeka.
Napisz proszę jeśli możesz co się Tobie przydarzyło z silnikiem ??? Ktoś kiedyś pisał o ile mnie pamięć nie myli , że podobno nie idzie zregenerować wału rotaxa ?? Pytam , bo z moim szczęściem obstawiam najgorsze czyli przekręcona panewa.
Darekk310
Rejestracja: 07.12.2006 19:38 Posty: 1741 Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
Wysłany: 13.11.2011 22:48
Re: Rotax 800 awaria
Problem z wałem rotaxa jest taki że tej to tak zwana jednorazówka zresztą jak we wszystkich nowoczesnych maszynach. Jest on utwardzany tylko powierzchniowo co za tym idzie po szlifie warstwa ta zostaje zebrana, do tego panewki występują tylko nominalne czyli panewki też dorabiane . Musi więc być dobry specjalista żeby to ogarnąć i żeby to chodziło, bo gwarancji na to Ci nikt nie da.
-- dodano 13.11.2011 22:48 --
A jak bd potrzebował uszczelki silnika i masz troszkę chęci to mam materiał na uszczelki taki jak oryginał.
ja kupiłem mojego i się okazało że ktoś panewki odwrotnie zamkami włożył, jedna wlazła na drugą, efekt: ASO z częściami mi oszacował na 9000zł części kupiłem nowe z USA z salonu BRP, transport kontenerem i wyszło ok 1600$. Jak to moje nieszczęsne ASO podsumowało lepiej te części bo regeneracja wału z dorabianymi panewkami to koszt ok 3000tyś + uszczelki i robocizna czyli na jedno wychodzi. Nieprawda regeneracja wału i dorabianie panewek to koszt max 900zł łącznie, a firma dorabiająca ma świadomość na jakich obrotach i obciążeniach to łazi i daje gwarancje. jak to regenerowane łazi nie wiem bo wsadziłem nowe. Firma która chce mi zrobić wał wspominała o utwardzaniu, ale temat będę z nimi ciągną w przyszłym tygodniu, nie nagli mnie to bo i sprzęt śmiga.
Powiem tak opinie rotax ma niezłą, moc, bezawaryjność, ale jak coś się sypnie to koszta mega. Dobrze jak masz kogoś co może te części w kontener wrzucić.
-- dodano 14.11.2011 00:15 --
jeszcze jedno spuść olej cały najlepiej do jasnego pojemnika i obadaj kolor, ja miałem grafitowy , może to nie reguła, ale u innego też był aż taki kolor :/.
A jeszcze jedno u mnie był głośniejszy stuk, dziwne obroty, nie mógł na tych obrotach nawet ruszyć, aż w końcu zgasł i nie mogłem na ciepłym nawet zakręcić, w ASO na wykręconych świecach go kręcili, ale dziwnie im chodził, efekt jak opisałem wyżej. Stało się to przy ok 60-70km/h i dobrze że nikt nie jechał bo zaczęło mną rzucać po całym pasie O_o
Po remoncie silnik jest też dużo cichszy niż przed zatarciem finalnym.
Ostatnio zmieniony przez AdarG, 13.11.2011 23:15, edytowano w sumie 1 raz
Re: Przebiegi i awarie z powodu użytkownika lub wad producen
urwała się korba i rozwaliła dosłownie wszystko co mogła, czekam na nowy silnik.
Avrix
Rejestracja: 13.07.2011 17:42 Posty: 931 Miejscowość: Tarnowskie Góry
Imię: Paweł
Quad: Scrambler XP1000
Poprzednie quady: LS 300, Renegade 800, Brute Force 750
Wysłany: 03.03.2012 14:01
Re: Przebiegi i awarie z powodu użytkownika lub wad producen
No i dopadł mnie problem...
Podczas jazdy wyskoczył CHECK i LIMP HOME MODE LowOIL, stracił moc (jechał ale słabo bardzo). Po zatrzymaniu dodatkowo pojawił się komunikat hiTEMP wiec go zgasilem. Po ponownym odpaleniu (ok 20min), przy którym miał mocny opór, pochodził kilka minut i na luzie dałem mu w palnik - wkręcił się na jakieś 5600rpm, trzepało nim lekko, strzelał czasami z wydechu i zaczęło coś stukać w silniku - metaliczny odgłos... Teraz odpala normalnie ale stuki nadal są nawet na wolnych obrotach a na wyższe się boje go wkręcać...
Re: Przebiegi i awarie z powodu użytkownika lub wad producen
Avrix napisał(a):
No i dopadł mnie problem...
Podczas jazdy wyskoczył CHECK i LIMP HOME MODE LowOIL, stracił moc (jechał ale słabo bardzo). Po zatrzymaniu dodatkowo pojawił się komunikat hiTEMP wiec go zgasilem. Po ponownym odpaleniu (ok 20min), przy którym miał mocny opór, pochodził kilka minut i na luzie dałem mu w palnik - wkręcił się na jakieś 5600rpm, trzepało nim lekko, strzelał czasami z wydechu i zaczęło coś stukać w silniku - metaliczny odgłos... Teraz odpala normalnie ale stuki nadal są nawet na wolnych obrotach a na wyższe się boje go wkręcać...
Jakieś sugestie ?
typowy objaw, obracającej się panewki. Przerabiałem już to
Avrix
Rejestracja: 13.07.2011 17:42 Posty: 931 Miejscowość: Tarnowskie Góry
Imię: Paweł
Quad: Scrambler XP1000
Poprzednie quady: LS 300, Renegade 800, Brute Force 750
Wysłany: 04.03.2012 18:39
Re: Przebiegi i awarie z powodu użytkownika lub wad producen
No dokładnie taki dźwięk... ;/ Wał jest raczej do wymiany rozumiem ?
Re: Przebiegi i awarie z powodu użytkownika lub wad producen
wróżenie z fusów, rozebrać zobaczyć, nie pal już go lepiej.
Darekk310
Rejestracja: 07.12.2006 19:38 Posty: 1741 Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
Wysłany: 04.03.2012 19:09
Re: Przebiegi i awarie z powodu użytkownika lub wad producen
Jak tak stuka to wymleta panewka , wał do wymiany. Mi panewki chwyciło tak że na zimnym odpalał i normalnie się wkręcał a na ciepłym silniku już miał duży opór po rozebraniu okazało się ze panewek nie obróciło ,ale tak zniszczyły wał ze kapa.
Re: Przebiegi i awarie z powodu użytkownika lub wad producen
no ale jak trzaska na zimnym to panewka raczej obrócona
nie pal już go, bo Ci zablokuje, wyrwie dziurę w karterze i silnik złom
Ostatnio zmieniony przez Quadi, 04.03.2012 19:16, edytowano w sumie 1 raz
Darekk310
Rejestracja: 07.12.2006 19:38 Posty: 1741 Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
Wysłany: 04.03.2012 19:18
Re: Przebiegi i awarie z powodu użytkownika lub wad producen
Mi tak dorabiana stukała , została z niej alumiowa pasta dosłownie. Dobrze że stało się to przy 50 km/h bo jakby było szybciej to chyba korba opuściła by silnik.
Re: Przebiegi i awarie z powodu użytkownika lub wad producen
Darekk310 napisał(a):
Mi tak dorabiana stukała , została z niej alumiowa pasta dosłownie. Dobrze że stało się to przy 50 km/h bo jakby było szybciej to chyba korba opuściła by silnik.
nie ma chyba co dorabiać, zbyt duże obciążenie jak na dorabiane panewki, przekonałem się na BF i nie robiłem już u Pana K. jak Ty Darek, tylko w Suszcu u gościa i kupa... rozwiązanie na krótką metę i spore ryzyko, albo używka albo oryginał, w Polskim serwisie cena zabija, wiec raczej tylko import z USA.
z tego co wiem to ledwo co kupiłeś tego quada
-- dodano mniej niż minutę temu --
ale Pan K. dorabiał panewki do 800 kumplowi i bryka, zrobił 2 tyś km i OK, może wystarczy minimalnie przejechać szlif i mina, ryzyko. Ja już bym nie ryzykował.
idzie jeszcze nadlać wał pod oryginalne panewki i wyszlifować ale mało zakładów się tym zajmuje i nikt nie testował
Ostatnio zmieniony przez Quadi, 04.03.2012 19:27, edytowano w sumie 1 raz
Re: Przebiegi i awarie z powodu użytkownika lub wad producen
Koledzy mam pytanie . Kupiłem kilka dni temu bombe outl 800R max LTD. I po kilku krótkich przejażdżkach przestał działać prędkościomierz. Jaki powód ? Może ktoś miał podobne usterki ? Pozdrawiam
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum