witam
Na wstępie dziękuje wszystkim za odpowiedzi
Cytuj:
4x110 to skoda 120 z tego co wiem
przeglądałem kilka stron z rozmiarówkami rozstawu śrub i szczerze nigdzie nie widziałem felg z rozstawem śrub 4x110
tico i matiz mają 4x114.5 , jest nadzieja że przy użyciu tzw śrub pływających udałoby się je przykręcić do piasty od LTZ , nie wiem tylko co z problemem braku otworu centrującego ( kumpel twierdzi że jak osadzę felgę samochodową na piaście na której nie ma otworu centrującego na którym się owa felga oprze to bardzo szybko pościna mi śruby-na ile prawda nie wiem )
Cytuj:
A da się dopasować/dorobić taki sam wieloklin jak ma ośka z ltz żeby to ładnie ciasno pasowało ?
obecnie odwiedziłem jednego i niestety powiedział to co napisał kołek -nie jest mi w stanie odwzorować tego wieloklinu w piaście bo nie ma maszyn i możliwości do tego , mógłby np obrobić mi koniec ośki na kwadrat i zrobić piastę z wejściem na kwadrat ale z tego co tłumaczył to ta ośka jest w jakiś sposób zahartowana powierzchniowo i jak zdejmie część materiału żeby zrobić łeb kwadratowy ( zamiast koła z wieloklinem) to bardzo ją osłabi, druga propozycja to mógłby zeszlifować na kółko , zrobić piastę okrągła i wyżłobienia pod jeden klin , ale jak mu powiedziałem że ma to npędzać prawie 50KM silnik motocyklowy to mówi że przy oponach typu jodełka w moment ten klin zetnie , pozatym znowu osłabi ośkę i doradził to co wy -kupić ori piastę do tej ośki i potem ewentualnie toczyć dystanse .......
próbowałem przymierzać w motoryzacyjnym kilka tanich samochodowych piast np od astry ( po 50 zł szt nowa ) ale żadna nie pasuje dziś jeszcze podjadę do garażu zobaczę od tico bo mam.....
no nic pozostaje szukać piast do LTZ i potem działać dalej....
w ogóle to napisze o co mi chodzi to może coś doradzicie zanim umoczę kasę w błędy konstrukcyjne
chciałem umotać sobie coś takiego mniej więcej
http://i.ytimg.com/vi/a2qKA3kRzoc/maxresdefault.jpgna bazie motocykla xr600 ( bo mam i silnik po dobrym remoncie
)
miałem okazję kupić cały tył od Bashana za grosze ale boję się że tak mocny silnik jak od XR to zmieli ( pourywa zabieraki , piasty , skrzywi oś ) w bashanie już dzieją się jaja( ostatnio naprawiałem jednego gdzie ukręciło wieloklin od zabieraka i zabierak z zębatką się obracał a ośka stała
) a ma 14KM a silnik XR ma 45KM
więc kupiłem oś od ltz 400 z zabierakiem od tarczy hamulcowej no i mam chęci
i powiedzmy z 600 zł jeszcze na wykonanie samej osi ......
Łożyska mocujące oś do wahacza już mam, z mocowaniem sobie poradzę
Mam zabierak do tarczy hamulcowej z mocowaniem tarczy i zacisku hamulcowego sobie poradzę....
Nie mam zabieraka do zębatki napędowej i zębatki -prawdopodobnie tu dam bez kombinowania elementy od LTZ , nie mam jeszcze pomysłu jak rozwiązać napinanie łańcucha , w 2 wiejskich bolidach na bazie WSK widziałem jak była dodatkowa zębatka którą się przesuwało i ona napinała łańcuch i chyba tak to wymyślę ,
No i koła /piasty kół.........nie mam ciśnienia na koło samochodowe 13, po prostu takie akurat mi leżą druga sprawa na samochodową 13 idzie kupić fajne nadlewane opony terenowe i dosyć tanie pneus ovada np o
http://www.eopony4x4.pl/terenowe_opis.php?id=45 a koła quadowe są dosyć drogie , chyba że znowu coś z Bashana ale chciałbym żeby to był pojazd na więcej niż jeden wypad
za porady z góry dzięki....