|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
AEON 350 - alternator i ładowanie
Autor |
Wiadomość |
grzesgal
Rejestracja: 05.12.2017 13:39 Posty: 4
Imię: Grzesiek
Quad: Aeon 350
|
Wysłany: 05.12.2017 14:51
AEON 350 - alternator i ładowanie
Witam wszystkich forumowiczów! Mam problem z ładowaniem w moim quadzie, ale po kolei: Ostatnio wymieniłem stator, na taki jak ten poniżej: Załącznik:
stator.jpg [ 136.41 KiB | Obejrzany 7749 razy ]
wychodzą z niego 4 przewody, 3 zółte powinny iść do regulatora napięcia, 1 czarno-czerwony do modułu CDI. Problem w tym, że wychodzą z niego jakieś dziwne napięcia. Chciałbym zatem zapytać, czy te napięcia są prawidłowe i jaki regulator napięcia powinienem kupić do tego statora? Dodam że nie jest to oryginalny stator z aeona, lecz dobrałem go, ponieważ średnica wewnętrzna, zewnętrzna i rozstaw śrub mocujących zgadzał się z oryginałem.
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 07.12.2017 20:36
Re: AEON 350 - alternator i ładowanie
Popełniłeś tyle irracjonalnych schematów myślowych, że wszystko to co opisałeś nadaje się tylko do kosza – dlaczego?
Skoro pokazały się problemy z ładowaniem to należy ustalić przyczynę:
- a nie, od tak sobie wymieniać stator;
- wykonać pomiary rezystancji statora ( jak, wiele poradników znajduje się na forum);
- jeżeli się okaże że stator jest rzeczywiście uszkodzony, należy dobrać oryginalny a nie posiłkować się statorem który do tego silnika nie pasuje, tylko dlatego że średnica wewnętrza, zewnętrzna jak i rozstaw śrub mocujących zgodne są z oryginałem.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
grzesgal
Rejestracja: 05.12.2017 13:39 Posty: 4
Imię: Grzesiek
Quad: Aeon 350
|
Wysłany: 07.12.2017 21:22
Re: AEON 350 - alternator i ładowanie
Wymieniłem stator w swoim quadzie, ponieważ, urwała się śruba koła magnetycznego i rozwaliła wszystkie cewki. Przyczyna jest, powód wymiany chyba nie jest irracjonalny.
wydawało mi się że nie będzie problemu jeżeli zamienię go statorem nieoryginalnym, ponieważ oryginalny kosztuje około 500zł.
teraz właśnie moje pytanie, dlaczego w nowym statorze są tak dziwne napięcia?
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 07.12.2017 21:50
Re: AEON 350 - alternator i ładowanie
Zamiast czytać odpowiedź ze zrozumieniem, zadajesz na szybko spontanicznie a nie merytorycznie kolejne i te same pytanie - jeżeli nalegasz to wyjątkowo odpowiem, pomiary które cytujesz to brak poszanowania dla zasady przeprowadzania pomiarów których w ogóle się nie stosuje, a po drugie, próba zastosowanie statora przeznaczonego do silnika 2-cylidry/ 2-cewki wysokiego napięcia i zasilaniu kondensatora w module zapłonowym prądem przemiennym (AC) zamiast stałym (DC) jak w oryginale to już wielkie nieporozumienie.
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
|
|
|
|
grzesgal
Rejestracja: 05.12.2017 13:39 Posty: 4
Imię: Grzesiek
Quad: Aeon 350
|
Wysłany: 08.12.2017 00:06
Re: AEON 350 - alternator i ładowanie
Dobra, udowodniłeś swoją wyższość, ale może nie każdy się zna i chyba dlatego są fora.... Chciałem tylko zaznaczyc ze moduł też mam AC, NIE JESTEM TAKI GLUPI JAK CI się WYDAJE, quad normalnie odpala i chodzi, tylko problem w tym ze nie ma ładowania...
|
|
|
|
mika30
Rejestracja: 13.08.2012 14:42 Posty: 33
Quad: Loncin 250cc
|
Wysłany: 08.12.2017 08:40
Re: AEON 350 - alternator i ładowanie
Wrzuć na forum zdjęcie oryginalnego statora.
_________________ Nie bój się rozumu krytykującego twe błędy; ten sam rozum wskaże ci prostą drogę do ich naprawiania.
|
|
|
|
grzesgal
Rejestracja: 05.12.2017 13:39 Posty: 4
Imię: Grzesiek
Quad: Aeon 350
|
Wysłany: 08.12.2017 13:14
Re: AEON 350 - alternator i ładowanie
Poniżej zamieszczam zdjęcia tego, co udało mi się jak do tej pory ustalić.
Jak widać ktoś już wcześniej miał problem ze statorem i dlatego wymienił go na chiński zamiennik, tylko, że zapomniał o użyciu kleju do śrub, w wyniku czego śruba poluzowała się, urwała i zniszczyła cały stator.
Ostatnio zmieniony przez grzesgal, 08.12.2017 13:14, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
mika30
Rejestracja: 13.08.2012 14:42 Posty: 33
Quad: Loncin 250cc
|
Wysłany: 08.12.2017 14:07
Re: AEON 350 - alternator i ładowanie
Kolego grzesgal, jak chyba wiesz fora są od zadawania pytań dla tych którzy nie wiedzą co i jak, a nie dla tych którzy wypisują dyrdymały nie mając zielonego pojęcia o tym czym się popisują tworząc nową elektrykę pomiarów. Nie używając twojego ulubionego słowa ,, NIE JESTEM TAKI GLUPI,, należy zdecydowanie stwierdzić zdecydowanie i ostatecznie że nie masz transparentnego pojęcia o tym co mierzysz i jak mierzysz, uzasadnienie. Co oznacza wykonanie przez ciebie pomiaru i czemu to ma służyć, 1-4, 2-4, 3-4, ~45V, przecież łączysz po kolei przewody cewek ładowania z cewką prądowa podającą napięcie do modułu zapłonowego, przecież to się nie trzyma ani kupy ani d……py. Dalej, odnośnie pracy silnika zastosowałeś stator z dwoma cewkami prądowymi do dwóch cylindrów, ale piszesz dalej silnik odpala i chodzi, tylko to nie jest tematem postu i zostawiamy tę ,,ciekawostkę,, w spokoju. Wracając do problem braku ładowania, przecież już kolega george05 napisał wyraźnie, w nowym statorze należy sprawdzić rezystancję statora zgodnie z instrukcjami które znajdują się na forum, jeżeli okażą się one poprawne /należy podać wartości pomiarowe/ krok następny to sprawdzenie reg. napięcia po przez także sprawdzenie jego rezystancji , jak tego dokonać znajdziesz w poradnikach na forum.
_________________ Nie bój się rozumu krytykującego twe błędy; ten sam rozum wskaże ci prostą drogę do ich naprawiania.
|
|
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|
|