KTM 525/505/450 SX & XC - Modyfikacja AIRBOX'aPrzycięcie airboxa powoduje większy dopływ powietrza - co daje lepsze chłodzenie i więcej mocy z tego samego silnika. Airbox
KTM'a ma parę nieudogodnień związanych z osadzającym się brudem/błotem w jego części - dodatkowe wywiercenie dziur w airboxie poprawia sytuacje. Niestety nie ma żadnych części poza
KTMowskimi które poprawiają tą sytuację. Nie pozostaje nic innego jak zmontować/przerobić sobie airbox samemu. Poprawa w mocy jest odczuwalna w szczególności na prostych w porównaniu bez przeróbki. Również odpowiedz gazu jest bardziej widoczna i zrywna.
Co potrzeba ?
1. Micro siateczka dostępna w Castorama za 5zl
2. Klej silikonowy
3. Można też na śrubki przykręcić jak kto woli
Dobre jest to ze podczas dużego błota nie wlatuje ono do srodka, wystarczy przetrzeć ręką siateczke i wszystko schodzi. W suche dni
KTM dostaje więcej powietrza.
A tak już po zabiegu ...
Otwór w tylnej części Airbox'a
Otwór w bocznej części Airbox'a
A tak wygląda zestaw z mocowaniem na śrubki, dla mnie trochę ryzykowne ze może pęknąć plastik, chodź z tego co rozmawiałem z osobą co to zrobiła znaczniej łatwiej jest wyciągnąć tą siateczkę.:
Można też zamontować TWINair USA filtry, dobre jest to ze można je zawsze szybko wymienić i w czasie błotnistych warunków zamknąć zaślepkami. Koszt to 150zl
Dodatkowym patentem jest przeróbka rurki. Podczas normalnej jazdy jest ona zamknięta ponieważ dostaję się tam woda i błoto gdyż jest ona skierowana pionowo. Ten zabieg kosztuje 20zl i jest w pełni uniwersalny i pozwala na lepsze odprowadzanie wody. Do tego dziurka na dole nie jest za duża, wykonana na około 45 stopniach, zauważcie że rurka jest skierowana do tyłu. Na samym końcu można pomalować rurkę, w Castoramie dorabiają odcień farby jaki się podoba. A efekt końcowy mamy następujący, super wyszło można powiedzieć nawet ze nigdy nie było przy tym nic robione:
Szerokości ....