|
[Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
Autor |
Wiadomość |
Kamilson100
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Rejestracja: 24.10.2010 15:53 Posty: 5477 Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
|
Wysłany: 13.06.2012 18:02
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
Czas na poradnik montażu chłodnicy oleju do Brute Force 750*Będą nam potrzebne:
- Chłodnica oleju
- Węże hydrauliczne
- Adapter pod filtr oleju
- Nowy filtr oleju
- Olej na dolewkę
- Narzędzia niezbędne do montażu, klucze nasadowe, płaskie itp.
- Dużo uwagi i cierpliwości
Parę słów o częściach: - Chłodnica oleju - Mamy tutaj dowolność jeśli chodzi o ilość rzędów w chłodnicy. Ja postawiłem na 9-rzędową, to powinno wystarczyć, oczywiście można zainwestować w 12-rzędową(taką ma Paweł) i też zdaje egzamin. Widziałem też mniejsze i dużo większe, w tym 20-rzędowe chłodnice oleju w brutkach, wszystko to działa, więc mamy wybór. Ceny chłodnic oleju wahają się już od 120zł do 300zł.
- Węże hydrauliczne - Tutaj niestety musimy uważać ze średnicą węży. Nie możemy dać za dużych ani za małych. Chłopaki z MIMB i Kawieriders stosują węże o średnicy 3/8" czyli 9.5mm. Jest to optymalna średnica węży. Stosowane są również węże o średnicach środkowych 7 lub 8mm. To jedyne możliwości i raczej nie eksperymentowałbym z mniejszymi lub większymi średnicami niż podane przeze mnie. Pamiętajmy również, że nasze maszyny poruszają się w terenie. Lasy, błota, gałęzie, to nie sprzyja słabym wężom więc starajmy się kupować zbrojone - odporne na obtarcia i uderzenia. Ze zbrojonymi przewodami nie możemy też przesadzić, w końcu muszą być elastyczne by przecisnęły się między ramą do chłodnicy. Dodatkowo jeśli będzie zbrojony wąż, olej będzie się po drodze chłodził, więc dodatkowe chłodzenie jest na przewodach. Co do długości węży: Moje łącznie mają 1,5m, ale radzę kupić dłuższe, żeby potem dociąć. Węże najlepiej będzie zakuć. To najlepsze wyjście zapewniające nam szczelność.
- Adapter pod filtr oleju - Do czegoś musimy przyczepić węże, w tym celu należy zakupić adapter pod filtr oleju. Na adapterze lepiej nie oszczędzać, gdyż musi być to w 100% szczelne i pewne. Lepiej kupić dobry adapter i się nie martwić o zerwanie gwintu na śrubach w adapterze. Do zestawu powinniśmy dostać adaptery - przedłużki gwintu wychodzącego z silnika
- Filtr oleju - Na ten temat nie będę się rozpisywać, zainwestowałem w oryginalny filtr, nie chciałem żadnych zamienników. Przy dokręcaniu filtra trzeba uważać żeby nie zerwać gwintu, może się to źle skończyć.
- Olej na dolewkę - Jak wiadomo, w chłodnicy musi być olej, w wężach musi być olej, no i byłoby fajnie gdyby w silniku trochę go zostało Zakupiłem olej Motula, taki jak zawsze lałem do quada Motul 5100 10w40(zdjęcie poniżej) Po złożeniu wszystkiego najlepiej dolać oleju do maksymalnego poziomu H.
- Dużo cierpliwości i uwagi - Wszystko musi być zrobione dokładnie i z uwagą. Po założeniu odpalamy quada, sprawdzamy czy nic nie wycieka, nic się nie poci, czy chłodnica robi się ciepła itd. itp. rozgrzewamy silnik, gasimy, czekamy aż ostygnie sprawdzamy czy nic się nie poluzowało, dokręcamy, odpalamy jeszcze raz, znowu sprawdzamy czy wycieka czy nie i najlepiej tak kilka razy - trzeba mieć 100% pewność, że nic się nie dzieje. Chyba nie muszę tłumaczyć co się stanie jak w silniku zabraknie oleju...
Dzisiaj przyszła chłodnica: Postawiłem na 9-rzędową, myślę że większa nie będzie potrzebna. Skoro chłodnica już jest to można zabierać się za zdejmowanie plastików, musimy zdjąć cały przód, żeby ułatwić sobie dostęp do filtra i chłodnicy. Chłodnicę trzeba zamontować. Są różne możliwości, możemy zamontować obejmami do ramy, nawiercić otwory i przykręcić, to już kwestia wyobraźni. Ja postawiłem na CNC, więc wykonałem projekt blaszki na której umieszczę chłodnicę. : Jak jest projekt to czas na wykonanie, materiał to aluminium, grubość 4mm, 8 otworów o średnicy 8mm na śruby mocujące i 2 otwory po 30mm na śruby wystające z chłodnicy: Oto jak wygląda adapter pod filtr oleju, wykonany jest z aluminium: W tym miejscu zamontuję chłodnicę, na wyciętej aluminiowej blaszce: W ten sposób będzie wyglądać zamontowana chłodnica: Na razie założone na trytkach, żeby to zobrazować, oczywiście w tym miejscu będą śruby Oczywiście trzeba będzie założyć nowy filtr oleju: Olej na dolewkę: Zakupiłem dziś przewody do chłodnicy oleju, żeby wszystko było szczelne postanowiłem je zakuć. Łączna długość przewodów to jedynie 145cm, więc dużo tego nie ma. Średnica węży to 3/8 cala czyli 9.5mm (w stanach każdy kto ma chłodnicę oleju montuje właśnie takiej średnicy przewody, więc poszedłem ich śladem tak jak pisałem wyżej ) A tak będzie wyglądać cały obwód, chłodnica, przewody, adapter: Czas na zabawę z montażem, wszystko lekko na wyczucie żeby nie ukręcić śrub i nie zerwać gwintów w adapterze.. Na początek spuszczamy olej z silnika, to zbyt prosta czynność żeby wklejać z tego fotki więc pomijam tę kwestię. Jak już spuścimy olej trzeba zdjąć filtr oleju. U mnie metodą na chama, bo nie miałem ściągacza pod ręką. Po zdjęciu filtra ukazuje nam się gwint wychodzący z silnika: Na gwint zakładamy adapter razem z przedłużką gwintu która była w zestawie z adapterem, żeby potem się nie męczyć z przewodami zakładamy je przed założeniem filtra: Następnie na gwint zakładamy nowy filtr oleju: Skończone i złożone: ______________________ *Nie ponoszę odpowiedzialności za próby przeróbek i powstałe z nich konsekwencje.
_________________ Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light ! Kanał Youtube !
Ostatnio zmieniony przez Kamilson100 11.05.2015 11:12, edytowano w sumie 17 razy
|
|
|
|
paulus71
Rejestracja: 04.07.2007 19:36 Posty: 3431 Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
|
Wysłany: 13.06.2012 20:01
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
gratulacje kamil kolejna chłodnia czyni swą powinność
ciekawe kto następny
_________________ zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light
|
|
|
|
Kamilson100
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Rejestracja: 24.10.2010 15:53 Posty: 5477 Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
|
Wysłany: 13.06.2012 20:05
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
paulus71 Potrzeba czasu, a każdy się przekona, że to bardzo dobra modyfikacja.. Chyba najlepsza inwestycja w quada na lato..
_________________ Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light ! Kanał Youtube !
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 13.06.2012 20:21
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
Parę uwag może i pomocnych. Blaszka pod chłodnicą może powodować rezonans, może warto zamontować ją w 4 punktach, ale to moje sugestia i mogę być w błędzie.
Przedłużkę gwintu do adaptera polecam wkręcić na klej Loctite czerwony, żeby przy każdej zmianie oleju nie rozkręcać zestawu, tylko sam filtr. Podobnie śruby od węży uszczelnić Loctitem, ale już niebieskim.
|
|
|
|
Kamilson100
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Rejestracja: 24.10.2010 15:53 Posty: 5477 Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
|
Wysłany: 13.06.2012 20:35
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
Shelton napisał(a): Parę uwag może i pomocnych. Blaszka pod chłodnicą może powodować rezonans, może warto zamontować ją w 4 punktach, ale to moje sugestia i mogę być w błędzie. Jak jest przymocowana to w żadną stronę się nie rusza, zobaczymy jak będzie podczas eksploatacji Shelton napisał(a): Przedłużkę gwintu do adaptera polecam wkręcić na klej Loctite czerwony No niestety muszę to rozebrać i od nowa złożyć na klej, bo mi się olej lekko sączył po odpaleniu. Tak samo te małe śrubki, wejścia na czujnik ciśnienia oleju, też muszę je uszczelnić klejem. Wszystko co wychodzi z adaptera na klej muszę zrobić.. szkoda że wcześniej o tym nie pomyślałem, ale trudno Shelton napisał(a): Podobnie śruby od węży uszczelnić Loctitem, ale już niebieskim. Też dobry pomysł, rozumiem, że niebieski jest słabszy? Dostałem klej do gwintów do wydechu muzzy, pewnie go użyję w tym celu.
_________________ Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light ! Kanał Youtube !
Ostatnio zmieniony przez Kamilson100 13.06.2012 20:35, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 13.06.2012 20:40
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
Tak, słabszy, adapter nie jest precyzyjnie wykonany i trzeba to wszystko uszczelnić Kleje Loctite mają różne parametry - wersji niebieskiej tak naprawdę jest wiele rodzajów: http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henk ... a-6442.htm
|
|
|
|
Kamilson100
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Rejestracja: 24.10.2010 15:53 Posty: 5477 Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
|
Wysłany: 13.06.2012 20:48
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
SheltonNie mam akurat klejów tej firmy, musiałbym kupić. Ale w garażu znalazłem kleje "Kwik" Coś takiego: http://sklep.hudyka.pl/klej-spawanie-na ... -8574.htmli jeszcze silikon do 350 stopni.
_________________ Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light ! Kanał Youtube !
Ostatnio zmieniony przez Kamilson100, 13.06.2012 20:48, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
AdaŚ
Rejestracja: 13.11.2010 02:51 Posty: 199 Miejscowość: Łomża i okolice
Quad: Brute Force 750
|
Wysłany: 13.06.2012 20:56
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
Panowie będę następny Kamil dobry poradnik Kamil napisz mi priv ile życzysz Sobie za tą blaszkę.
_________________ KVF 750i Metallic Nocturne Blue, Lift 2, Come UP 3s, xvision led, Zilla 26, Sprigs yellow Highlighter, EHS Racing itp itd...
Ostatnio zmieniony przez AdaŚ, 13.06.2012 20:56, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 13.06.2012 20:56
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
Silikon i ten klej co wrzuciłeś nie nadają się.
|
|
|
|
AdaŚ
Rejestracja: 13.11.2010 02:51 Posty: 199 Miejscowość: Łomża i okolice
Quad: Brute Force 750
|
Wysłany: 13.06.2012 21:05
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
Panowie i jeszcze jedno pytanko czy z 13 rzędowo chłodnicą nie będzie problemu??
_________________ KVF 750i Metallic Nocturne Blue, Lift 2, Come UP 3s, xvision led, Zilla 26, Sprigs yellow Highlighter, EHS Racing itp itd...
Ostatnio zmieniony przez AdaŚ, 13.06.2012 21:05, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Kamilson100
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Rejestracja: 24.10.2010 15:53 Posty: 5477 Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
|
Wysłany: 13.06.2012 21:08
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
SheltonTak myślałem, bo to będzie bardziej epoksyd więc do gwintów nie bardzo, po prostu to znalazłem w garażu Trzeba mi czegoś takiego jak do gwintów w wydechu czyli loctite, tylko pytanie który model, nigdy nie używałem tych klejów. Pewnie taki do adaptera: http://allegro.pl/loctite-2701-klej-ana ... 03347.htmli do śrub od węża trzeba coś znaleźć. Adaś, co do blaszki - PW 13-rzędowa nie będzie problemem, ale nie wiem czy jest sens taką dużą zakładać.
_________________ Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light ! Kanał Youtube !
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 13.06.2012 21:13
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
Kliknij w link wyżej który wrzuciłem i poczytaj. Jest w czym wybierać.
|
|
|
|
Kamilson100
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Rejestracja: 24.10.2010 15:53 Posty: 5477 Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
|
Wysłany: 13.06.2012 21:26
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
SheltonWiem, właśnie przeglądam Chyba wybiorę ten: http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henk ... 000001FDB9Do węży i ten: http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henk ... 000001FDAXDo adaptera. I tak jak mówiłeś, czerwony i niebieski. I co ważne można na allegro go kupić. Jak myślisz?
_________________ Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light ! Kanał Youtube !
Ostatnio zmieniony przez Kamilson100 13.06.2012 21:28, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
AdaŚ
Rejestracja: 13.11.2010 02:51 Posty: 199 Miejscowość: Łomża i okolice
Quad: Brute Force 750
|
Wysłany: 13.06.2012 21:29
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
Kamil na 7 czy 9 rzędowo trzeba czekać do 3 tygodni już mam ugadane wszystko złożą zakują tylko założyć. -- dodano 13.06.2012 21:29 --Kamil podeślij cenę blaszki priv
_________________ KVF 750i Metallic Nocturne Blue, Lift 2, Come UP 3s, xvision led, Zilla 26, Sprigs yellow Highlighter, EHS Racing itp itd...
Ostatnio zmieniony przez AdaŚ, 13.06.2012 21:29, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Kamilson100
Mod-Team Member & Moderator Działu Kawasaki
Rejestracja: 24.10.2010 15:53 Posty: 5477 Miejscowość: Zamość
Imię: Kamil
Quad: 2015 Maverick 1000
Poprzednie quady: BF750, Kymco MXU
|
Wysłany: 13.06.2012 21:30
Re: [Poradnik] Chłodnica oleju Brute Force 750
AdaŚ napisał(a): już mam ugadane wszystko złożą zakują tylko założyć. A mierzyłeś odległości jakie Ci potrzeba? Zakują Ci i się okaże że za krótkie albo za długie.. Jaką średnicę węży kupiłeś?
_________________ Był: BF 750 - MSD tuned by VFJ, Muzzy Pro Full System, Lift 2", Snorkle, DW 3500 hd, Zilla 26", Dwt diablo 12", Overfenders, Twin air, Teryx Belt, Temp gauge, Epi maroon primary, almond secondery springs, Protraper bar mount, Fasstco Flexx bar, Airscreen removed, Oil cooler, xVision LED bar, XRW spacers, smoked tail light ! Kanał Youtube !
|
|
|
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|
|