Panowie z racji że na forum jest coraz więcej pytań odnośnie montażu "tuningowego" zawieszenia postanowiłem zrobić mały poradnik - jak wymienić sprężyny zawieszenia w KQ
zaczynamy
na początek trzeba zapatrzyć się w zestaw sprężyn do naszego modelu.
Ja zdecydowałem się na Highlifera
front
rear
przystępujemy do montażu
co będzie nam potrzebne
lewarek
klucz do kół
klucz płaski 12 , 13 ,14
ściągacz do sprężyn
śrubokręt płaski
smar miedziany
klej do gwintów "średni"
Aby zdemontować całe kompletne amortyzatory musimy
1) Poluzować nakrętki kół
2) Pod lewarować przód quada
3) odkręcić koła
4) odkręcić górne i dolne mocowanie amortyzatora
postępujemy tak dla prawej i lewej strony
Teraz cała zabawa.
Aby zdemontować sprężyny musimy ścisnąć cała kolumnę. Do tego celu będzie potrzebny nam ściągacz.
Urządzenie to ja wykonałem z kawałka profilu aluminiowego , dwóch 500mm prętów gwintowanych m8 i 2 płyt z wyfrezowanym otworem. Uwaga - 2 płyty bo przednie i tylne korony amortyzatora mają inną średnice
przód 58 mm tył 62,5mm
takie otwory musimy sobie wyfrezować w swoim ściągaczu
górna płyta do tylnych sprężyn
górna płyta do przednich sprężyn
1) Ściągacz zmontowałem w imadle warsztatowym
2) wkładamy kolumnę amortyzatora w otwór w płycie a dół zapieramy o podstawę ściągacza.
3) Używając klucza płaskiego dokręcamy obie śruby naciągowe i ściskamy amortyzator
4) Ściskamy go tak długo aż górne mocowanie wraz z tłoczyskiem zostanie w górze z sprężyna zostanie w dole.
5) Wyłoni się nam wtedy zabezpieczenie
6) Używając cienkiego śrubokręta bądź szczypiec wyciagamy zabezpieczenie
7) Kręcąc nakrętkami w drugą strone luzujemy naciąg sprężyny.
Demontujemy sseryjne sprężyny
10) Teraz czas na konserwacje. Demontujemy 9 zsówamy) metalowy pierścień reguulacyjny. - Uwaga czasami mocno jest zabity przez błoto. Czyścimy go od wewnątrz papierkiem ściernym, czyścimy szmatą powierzchnie współpracującą z nim na amortyzatorze. W tym miejscu lekko smarujemy smarem miedzianym
11) Zakładamy nową sprężyne, tuleje z tworzywa i wkładamy amortyzator do ściągacza
12) Skręcamy nasz amortyzator kręcąc na przemian lewom i prawą śrubą
13) Ściskamy znowu aż do momentu aż tłoczysko z mocowanie wyjdą mocno do góry i będziemy w stanie wsunąć blachę zabezpieczająca
14) Montujemy blachę zabezpieczającą
15) Rozkręcamy ostrożnie ściągacz
16) Wyciągamy złożony amortyzator wraz z nową sprężynką
17) Montujemy amortyzator na miejsce
18) Smarujemy śrubę klejem do gwintów i wkręcamy - nie dociągamy na maxa
19) Montujemy koła
20) Opuszczamy quada
21) Dokręcamy na maksa wszystkie śruby mocujące amortyzator
taks samo robimy z tylnymi sprężynami