u mnie wyszło jakieś 7 stopni więc chyba będzie ok...
co do twojego problemu to hmm
dłuższy wąs- większy opór przy skręcie
krótszy - mniejszy opór
skracając wąs przy kierownicy zyskasz na tym ze łatwiej będzie ci manewrować kierownicą ale stracisz jakiś tam kawałek maksymalnego skrętu...
dłuższe ramie masz większy skręt ale ciężej jest ci kręcić kierownicą...
wiec może rozwiązaniem twojego problemu była by szersza kierownica??? co przyczyni się na to że lżej ci będzie skręcać??
jestem na etapie kończenia wahaczy więc poskładam wszystko w całość a następnie zajmę się układem kierowniczym i też zobaczę jak sprawa wygląda i zdam relacje...
Witam ponownie po długiej przerwie, która była spowodowana brakiem czasu...
Każdy wolny czas poświęcam aby coś tam grzebnąć w garażu.
Jestem na etapie spawania tylnego wahacza pod skrzynię żuka... Oś i piasty pod koła, tarcze i zębatkę dorobią mi w zakładzie który zajmuje się toczeniem frezowaniem itd...
Quad powoli zaczyna nabierać wyglądu. Skończyłem układ kierowniczy , zmieniłem amortyzatory z motocyklowych na amorki z quada ltz 400. Motocyklowe były bardzo miękkie więc musem było je wymienić na takie jak mają być... oraz zrobiłem tak zwanego grilla.
prace powoli posuwają się do przodu, z każdą wolną chwilą postaram się tutaj zerknąć i podzielić się swoimi postępami.
Na razie luknijcie na to:
-- dodano 19.05.2013 08:52 --Hejka;)
prace powoli posuwają się do przodu.... Skończyłem spawać ramę ( zrobiłem montaż plastików, świateł, układ wydechowy itd) oraz dorobiłem podnóżki. Na koniec wszystko rozebrałem do malowania.
Rama będzie wypiaskowana i zastanawiam się jaki kolorek wrzucić na ramę.... myślę nad wiśniową ramą i srebrne wahacze i reszta co o tym myślicie? plastiki mam niebieskie z Yamahy Raptor 700.
-- dodano 13.06.2013 18:36 --Ukończyłem budowie mojego quada;)
Ciepło się zrobiło więc pora wyjechać tym co się stworzyło...
Podsumowując:
-zawieszenie przód: tuleje metalowo gumowe fiat 126p, zwrotnice fiat 126p, cylinderki przerobione by zmniejszyć ilość płynu (hamuje na ostro po jednym naciśnięciu), drążki kierownicze fiat 126p ( wydłużone i odpowiednio wygięte, rama przód, podnóżki jak i tył dorobiona z rur o grubości ścianki 3mm, tylna oś jak i piasty z zębatkami dorobiona w pobliskim zakładzie wytoczona, frezowana, gwintowana jak i zahartowana. Grubość w miejscu między łożyskami 44mm, zaś w miejscu frezu 38mm. Napęd przeniesiony za pomocą skrzyni żuk 3 biegowa (zębatka na wejściu do skrzyni 26z zaś przy wyjściu 22z, łańcuch 530 did)wałek od strony napędu z silnika podparty do ramy łożyskiem zabudowanym. waga quada 340kg, szerokość 132cm długość 213cm
reszta na fotkach:
-- dodano 13.06.2013 18:46 --