Autor |
Wiadomość |
dlaExtremalnych
Rejestracja: 27.01.2015 14:22 Posty: 15
|
Wysłany: 28.01.2015 01:15
[Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
Witam, kupiłem całego ścigacza z myślą o zastosowaniu silnika do naszego firmowego buggy barracudy ( aktualnie mizerne 126p) Ale okazało się, że silnik jest chłodzony olejem i ma tylko 90 KM ( do barracudy potrzebuję minimum 120KM - za zadanie ma ciągnąć spadochron ) Olśniło mnie jak znalazłem projekty quadów na bazie motocykli. Najbardziej zainspirował mnie projekt kolegi litus Tak wygląda dawca: Mam kilka pytań "technicznych" przejrzałem forum w wzdłuż i szerz wiem chyba wszystko. Zastanawiam się nad dwoma opcjami: 1. zakup ramy od quada i adaptacja jej do ramy i silnika od Hondy ( zawierzenie i ukłąd kierowniczy + napęd) 2. zrobienie od podstaw wahaczy przód i tył + napęd, oś na bazie wahacza od Hondy Widziałem na forum i na YT jak ludzie śmigają quadami o pojemności 200 -250 cm z wrzuconym silnikiem od ścigacza i jakoś to nawet jedzie, wydaje mi się tylko, że ramy od tych quadów są małe i wywrotne. Podpowie mi ktoś w którą stronę iść? a tak wyglądają moje zabawki firmowe: MALUSZEK: BARRACUDA
|
|
|
|
kriss20
Rejestracja: 29.10.2012 14:22 Posty: 336
Quad: 600 + 125
|
Wysłany: 28.01.2015 02:37
Re: [Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
Jeśli chciał byś dorobić do ramy z CBX 750 przód to oprócz typowych problemów będziesz miał problemy z układem wydechowym. Chodzi o to, że kolektory wydechowe lecą pod silnikiem więc albo trzeba będzie ustawić quada wysoko albo przerobić układ wydechowy a to niestety trzeba robić z głową bo nie jest to takie proste. Dodatkowo będziesz musiał którędyś poprowadzić rury do przedniej części ramy a to może okazać się baaardzo uciążliwe. Jeśli zostawisz kolektory tak jak teraz to możesz nie zmieścić się z rurami pomiędzy poszczególnymi kolektorami. Natomiast przerabiając kształt kolektorów musisz wziąć pod uwagę ich nowe miejsce i długość. Do tego musisz jeszcze mieć na uwadze fakt, że może kiedyś trzeba będzie kolektory zdemontować więc nie muszą być one "wyjmowalne". Przerabiałem ten temat i włosy rwałem ale ostatecznie udało się wszystko upchnąć co do milimetra, dosłownie. U siebie w temacie to opisywałem ale widzę, że prawie wszystkie zdjęcia z budowy już poznikały tutaj mniej więcej widać o co mi chodzi: http://i61.tinypic.com/muvbli.jpg
Ostatnio zmieniony przez kriss20, 28.01.2015 02:37, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
dlaExtremalnych
Rejestracja: 27.01.2015 14:22 Posty: 15
|
Wysłany: 28.01.2015 13:44
Re: [Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
a wydech po co ... Masz rację dzięki za info nie myślałem o tym ale to rzeczywiście może być problem, zastanawiam się nad zakupem takiej ramy podobno od 450 jest może z niej bym zaadaptował przód i wahacz tył z ośką ?
|
|
|
|
kriss20
Rejestracja: 29.10.2012 14:22 Posty: 336
Quad: 600 + 125
|
Wysłany: 28.01.2015 14:06
Re: [Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
To wygląda na Bashan 200 choć przednie amortyzatory może mieć z jakiegoś markowego. Pokaż jeszcze tył to Ci powiem coś więcej
|
|
|
|
dlaExtremalnych
Rejestracja: 27.01.2015 14:22 Posty: 15
|
Wysłany: 28.01.2015 14:17
Re: [Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
|
|
|
|
kriss20
Rejestracja: 29.10.2012 14:22 Posty: 336
Quad: 600 + 125
|
Wysłany: 28.01.2015 14:58
Re: [Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
Na 99,9 to jest pierwszy typ Bashana 200. Jeśli się dobrze przypatrzysz to tylne prawe koło jest bliżej "mimośrodu" niż lewe koło, prawa część ośki jest krótsza niż lewa. Tak właśnie były robione pierwsze bashany. Więc tak czy siak odpada Nie spodziewaj się, że za 1000 zł zbudujesz coś rozsądnego. Jaki masz na to budżet ?
|
|
|
|
dlaExtremalnych
Rejestracja: 27.01.2015 14:22 Posty: 15
|
Wysłany: 31.01.2015 17:58
Re: [Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
Budżet hmm 350 zł Honda + 300 przegląd wymiana świec i synchro gaźników 650zł do tej pory poszło myślę że jeszcze 2000 zł mógłbym na budowę spokojnie przeznaczyć. Co do tej ramy bardziej chodziło mi o przednią część wahacze i układ kierowniczy, tylko pewnie za wąski będzie do tej pojemności 750? Tylną oś chciałbym zrobić tak jak kolega tu z forum: -- dodano 28.01.2015 23:17 --Dziś zauważyłem, że przewody od chłodnicy oleju wchodzą w ramę mniej więcej w miejscu gdzie powinna być spawana przednia część pod quada, nie mam pojęcia jak to działa czy w całej ramie jest olej czy tylko tamtędy biegną przewody ? -- dodano 31.01.2015 17:58 --:wnerw: ktoś coś wie ? pstryknę foty ramy ale odstrasz a mnie fakt przewodów w ramie ...
Ostatnio zmieniony przez dlaExtremalnych 31.01.2015 17:58, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
Nowicjusz
Moderator Działu Nasze maszyny
Rejestracja: 31.07.2010 22:03 Posty: 862
Quad: XxX
|
Wysłany: 01.02.2015 09:24
Re: [Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
Przewody olejowe idą przez ramę ale ona nie jest wypełniona olejem raczej.
Rób tak jak kolega-dobre rozwiązanie. ps. Mam taki wahacz na sprzedaż + amor quad.
_________________ Opisz swojego quada w dziale NASZE MASZYNY
|
|
|
|
dlaExtremalnych
Rejestracja: 27.01.2015 14:22 Posty: 15
|
Wysłany: 18.02.2015 21:22
Re: [Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
Ostatnio zmieniony przez dlaExtremalnych 18.02.2015 21:22, edytowano w sumie 3 razy
|
|
|
|
Nowicjusz
Moderator Działu Nasze maszyny
Rejestracja: 31.07.2010 22:03 Posty: 862
Quad: XxX
|
Wysłany: 18.02.2015 21:50
Re: [Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
skąd macie takie mocowanie łożysk ? Niedługo też będę takie musiał nabyć
_________________ Opisz swojego quada w dziale NASZE MASZYNY
|
|
|
|
franek1570
Rejestracja: 11.02.2015 18:33 Posty: 28
Imię: Mateusz
Quad: Suzuki gsx 600
Poprzednie quady: Loncin 200, Bashan 250
|
Wysłany: 19.02.2015 08:48
Re: [Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
pewnie ze sklepu:) a w ogóle co do ośki to nie pływa ona na boki? zabezpieczyłeś ją jakoś? Po drugie ile za takie cudo krzyczy ten koleś?
|
|
|
|
dlaExtremalnych
Rejestracja: 27.01.2015 14:22 Posty: 15
|
Wysłany: 19.02.2015 13:04
Re: [Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
To co widać na zdjęciach 620zł w tym same łożyska 160 zł ja wysłałem wahacz z kołem od Hondy tarczami i zaciskiem, Wahacz wzmocniony obustronnie 5mm blachą, oś nie powinna się przesuwać jest skręcona na łożyskach, ale będzie zrobiona blokada dodatkowo z każdej strony. Co do mocowania łożysk to było wszystko wycinane pod ich wymiar. -- dodano 19.02.2015 13:04 --jeśli chcecie namiar na chłopaka ( młody ogarnięty zna się na rzeczy, składa też skrzynie napędowe do buggy ) to pisać pw.
Ostatnio zmieniony przez dlaExtremalnych, 19.02.2015 13:04, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
franek1570
Rejestracja: 11.02.2015 18:33 Posty: 28
Imię: Mateusz
Quad: Suzuki gsx 600
Poprzednie quady: Loncin 200, Bashan 250
|
Wysłany: 19.02.2015 21:39
Re: [Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
ja za sama oske + 2 piasty + 2 mocowania na tarcze i zebatke dalem 250 zl reszte zrobilem samemu. a za panewki z łożyskiem dalem 42zl mam nadzieje ze wytrzymaja:P co do oski ze jest skrecona na lozyskach to nic nie da bo u mnie tak bylo:)
|
|
|
|
dlaExtremalnych
Rejestracja: 27.01.2015 14:22 Posty: 15
|
Wysłany: 19.02.2015 23:02
Re: [Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
kurde.. okazało się, że jednak całość wyjdzie 800 zł bo wyszło więcej materiału i było więcej pracy z poskładaniem tego. Ale czyli co samo skręcenie na łożyskach nie wytrzymało ? coś dorobiłeś ???
|
|
|
|
kriss20
Rejestracja: 29.10.2012 14:22 Posty: 336
Quad: 600 + 125
|
Wysłany: 20.02.2015 00:29
Re: [Honda CBX 750] samoróbka - jest sens?
Podsumowując: nie opłaca się. Za podobną cenę można kupić wahacz z uzbrojoną ośką i śpisz spokojnie.
|
|
|
|