Góral39
Rejestracja: 08.03.2013 11:34 Posty: 3
Quad: Kymco mxu 300
|
Wysłany: 08.03.2013 14:53
Kymco MXU 300 – MODUŁ TUNINGOWY
Witam wszystkich forumowiczów,
Chciałbym się podzielić moimi uwagami na temat quada Kymco 300 MXU którego posiadam od roku 2006 i jestem jego właścicielem od nowości, przejechałem nim na dzień dzisiejszy 10 000 km, bez żadnych problemów, eksploatowany jest generalnie rekreacyjnie, ale co zauważyłem przy wadze własnej quada ponad 200 kg plus dobre 85 kg kierowcy wydał mi się za wolny, prędkość maksymalną którą udało mi się osiągnąć to licznikowe maksymalnie ok 80 km/h po czym zaczynała działać blokada zapłonu i silnik zaczynał przerywać. Mam założoną dyszę główną 110 zamiast standardowej 98. Chcąc się przekonać jak to u innych wygląda, rozpocząłem poszukiwania w celu uzyskania dodatkowych informacji, i tu miła niespodzianka przeglądając forum trafiłem na jedną a może dwie informacje w której koledzy opisując swoje wrażenia dotyczące MXU 300 ogólnie tak jak ja wypowiadają się pozytywnie, ale jak jeden z kolegów tu oryginalny cytat ,, osiągi, nie są złe ale chciało by się więcej,, tego samego rodzaju uwagi z którymi się spotkałem w tym samym kierunku i ten sam ,,problem,, to MXU 500 i MXU IRS 500, ale trzymajmy się modelu 300 MXU, pomyślałem sobie a jednak coś w tym jest.
Przejrzałem trochę fora zagraniczne w szczególności niemieckie, quadów modelu Kymco znacznie więcej ale ten sam problem quad jest stosunkowo za wolny, oczywiście pokazały się głosy (fora zachodnie) typu mój jedzie 87, 90, a nawet jeden pisze, mój wyciąga 95 km/h ?, ale zdecydowana większość wyraźnie podkreśla, osiągi jeżeli chodzi o prędkość końcową mogłyby być jednak lepsze, czego nie potrafiłem się doczytać na rodzimym forum, zbyt mało reakcji na tak lub nie. Dotarłem do firmy Kini tec, która oferuje odblokowany moduł do KXR 250 i Maxera 250 za 239 Euro + wysyłka. Cena oczywiście powalająca a w dodatku nie pasuje do MXU 300 ponieważ nie posiada dodatkowego zasilania modułu odpowiedzialnego za światła. Po prostu światła przy tym module w MXU 300 nie działają. Podaję taką informację ponieważ specjalnie napisałem do Niemców i taką dali mi odpowiedź.
Pogodzony już z sytuacją że wszystko wiem, i nic się nie da w tym kierunku zrobić trafiam przez przypadek na kilka postów jednego z naszych forumowiczów george05 który w paru przypadkach wypowiada się na temat modułów, a nawet dobrał kilku kolegom długo poszukiwane nie osiągalne moduły zapłonowe. Za pomocą PW zwróciłem się do niego, temat oczywiście był już mu znany ( pisał o tym na forum) i wyniku wspólnych ustaleń podjął się tematu.
Od kilku dni jestem posiadaczem modułu zapłonowego od tego Pana, wrażenia porównując do modułu oryginalnego opisuję w sposób następujący:
a. wtyczka – oryginał, wpinasz i odpalasz sinik. b. iskra zapłonowa bardziej intensywna, wyraźnie niebieska. c. odpalanie silnika, jeżeli na oryginale nie było problemów na nowym module jest zdecydowanie jeszcze szybsze. d. wolne obroty, w porównaniu do poprzednich jeszcze bardziej wyrównane. e. przejście z obrotów wolnych po przez średnie do wysokich błyskawiczne, bez zająknięcia f. obroty wysokie ( na postoju) – o wiele wyższe niż w przypadku oryginalnego modułu (gdzie już dawno zaczynała działać blokada) i czułem jeszcze dużą rezerwę, a tak naprawdę bałem się bardziej kręcić w obawie że coś się może stać. g. na koniec jazda próbna, Panowie to na swój sposób inny quad, ale co jeszcze bardziej istotne kiedy wjechałem w teren (różny) quad zupełnie inaczej się zachowuje, całkiem inaczej przyspiesza, jest nieporównywalnie szybszy. Co do prędkości maksymalnej jaką udało mi się osiągnąć przy obecnych warunkach pogodowych na równej asfaltowej drodze to 95 km/h. Może poszedłby jeszcze więcej ale nie miałem już odwagi szybciej jechać . h. zamontowanie modułu tuningowego zostało połączone z wymianą oryginalnego modułu sterującego świateł na zestaw zespolony przekaźników świateł (mijania/drogowe) co i w tym przypadku wyszło na dobre, od momentu zamontowania tych przekaźników światła są nieporównywanie intensywne w porównaniu do świateł sterownych za pomocą oryginalnego modułu. i. Co do kosztów, to za moduł łącznie z przekaźnikiem świateł zapłaciłem 385 zł, dla porównania oryginalny moduł to koszt ok. 480 zł, moduł świateł 260 zł
|
bboy4
Rejestracja: 21.06.2015 13:48 Posty: 37 Miejscowość: Aleksandrów Kujawski
Imię: Przemek
Quad: Kymco KXR 250
Poprzednie quady: Motocykle
|
Wysłany: 04.07.2015 14:57
Re: Kymco MXU 300 – MODUŁ TUNINGOWY
Góral39 Czy możesz napisać ile czasu jeździłeś ,lub nadal jeździsz jeśli nei sprzedałęś Quada po zamontowaniu tego modułu?? Pytam ponieważ zastanawiam się nad zakupem , w zasadzie jestem już zdecydowany w 95% , ale byłbym wdzięczny gdybyś napisał coś o przebiegu na module oraz ewentualnych problemach z czymkolwiek , o ile występowały.... Dziękuje...
_________________ Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach
|